El Tramvia Blau és el més veterà dels transports públics de Barcelona. Tots els combois que circulen per aquesta línia daten de principi del segle XX, i això és precisament el que els fa tan atractius per als turistes, que en són els principals usuaris. De fet, el servei només funciona durant l'estiu, i la resta de l'any, els festius i els caps de setmana. La línia va entrar en servei el 1901, impulsada pel doctor Salvador Andreu, que volia convertir en una ciutat jardí tot l'eix de l'avinguda Tibidabo. Recorre els 1.276 metres que separen la plaça de John Fitzgerald Kennedy i la plaça del Doctor Andreu, al peu del funicular del Tibidabo, amb un desnivell de 93 metres. Un detall no gaire conegut és que al principi els combois eren de color verd clar. El servei no va adoptar el popular nom de Tramvia Blau fins el 1945, quan es van repintar tots els vagons després d'una topada. A banda del d'avui, l'últim accident d'aquest transport es va produir ara fa tres anys. Un dels vehicles va xocar amb les pilones que hi ha al final del trajecte, nou persones en va resultar ferides lleus. El conductor del tramvia va atribuir l'incident a la presència de fulles mullades a les vies, que van fer que les rodes rellisquessin.

El Tramvia Blau va entrar en servei el 1901. Recorria, com ara, els 1.276 metres que separen la plaça de John Fitzgerald Kennedy amb la plaça del Doctor Andreu. De fet, el doctor Salvador Andreu en va ser el principal impulsor, dins del projecte de convertir el Tibidabo en una ciutat jardí.

L’últim accident del Tramvia Blau, a banda del d’aquest dimecres, es remunta al 2009. Nou persones van quedar ferides lleus després que un dels combois topés contra una de les pilones al final del trajecte.