N'hi havia moltes ganes. Possiblement ha estat el comentari més repetit després que s'hagin obert al públic les tres noves estacions de la prolongació de la Línia 5. Els primers a trepitjar les instal·lacions han tingut premi, un bitllet gratis per celebrar la inauguració. REMEI MORENO "Veníem amb el metro i tothom ho celebrava... molt agradable". CARME GAVALDÓ "Hem vingut expressament perquè jo vivia al Carmel i els meus pares hi viuen, i hem dit de venir perquè és un dia històric". JOAN MAILLO "Feia 50 anys que no agafava el metro, i ara deixaré el cotxe al garatge". Els més beneficiats són els barris del Carmel, i el Coll-La Teixonera, històricament incomunicats, i que ara ja compten amb un metro que els acosta una mica més a la ciutat. El nou tram té una llargada de més de dos quilòmetres i enllaça Horta, fins avui final de la línia blava, amb la Vall d'Hebron, passant pel Carmel i el Coll-La Teixonera. Aquesta parada és la més profunda de tota la xarxa , ja que s'ha construït a més de 100 metres de profunditat per superar la complexa orografia del terreny. Amb aquesta prolongació la xarxa de metro, a més, guanya un nou punt d'interconnexió. És aquí, a l'estació de la Vall d'Hebron, on la Línia 5 té correspondència amb la Línia 3. "Ha quedado muy bien". Unes hores abans d'obrir al públic, les autoritats també han estrenat aquest migdia les noves estacions. L'esfondrament de fa 5 anys ha estat present en tots els discursos. El president Montilla ha titllat de cop psicològic l'accident de 2005, però ha destacat les mesures de seguretat que es van prendre des d'aleshores. JOSÉ MONTILLA, president de la Generalitat "Ben cert que hi haurà un abans i un després en les obres públiques després d'aquesta obra de metro, sobretot en el rigor en l'execució". L'esvoranc del Carmel va comportar l'aturada de les obres durant més de dos anys, i la revisió del sistema constructiu dels túnels urbans.