Han passat cinc anys i mig d'aquestes imatges. El 27 de gener de 2005 el túnel de maniobra del metro al Carmel s'enfonsava deixant un forat de 20 metres de diàmetre i 35 de profunditat. I una setmana més tard, apareixia un segon cràter. En total, es van haver de desallotjar més de 1.200 persones i 230 comerços van tancar les portes. En l'esfondrament no hi va haver víctimes mortals però quatre blocs van haver d'anar a terra i molts veïns van perdre totes les pertinences i records personals. Es va obrir una profunda crisi política que va tenir el punt màxim amb l'acusació per part del PSC a Convergència de cobrament de comissions en obra pública. Els cràters es van omplir amb 15.000 metres cúbics de formigó, es van revisar més de 5.000 edificis i algunes famílies van estar mesos vivint en hotels abans de poder tornar a casa. L'esvoranc va aconseguir posar el Carmel sobre el mapa i que carrers afectats com ara el Llobregós, el passatge de Calafell, el carrer de Sigüenza i el de la Conca de Tremp acabessin sent familiars per la la resta de barcelonins.

El 27 de gener de 2005 el túnel de maniobra del metro del Carmel es va esfonsar deixant un esvoranc de 20 metres de diàmetre. No hi va haver víctimes mortals, però molts veïns van perdre totes les pertinences i records personals. Quatre blocs es van haver de tirar a terra i algunes famílies van estar mesos vivint en hotels. Cinc anys després, el Carmel estrena metro sense oblidar un esvoranc que ha estat històric.