És el signe més evident que al voltant de la futura estació de la Sagrera alguna cosa es posa en marxa. A partir d'avui es talla el trànsit a la ronda de Sant Martí. Per facilitar l'aparcament als veïns de la zona, s'hi han habilitat dos pàrquings: l'un entre el carrer de Menorca i del Fondal de Sant Martí, i l'altre a la plaça del Mercat. Aquests treballs són previs a la construcció de l'estructura de la futura estació intermodal de la Sagrera. Primer s'haurà de rebaixar set metres aquest carrrer per instal·lar-hi, en breu, les pantalles que resseguiran el perímetre de l'estació. Unes parets que se situaran a 35 metres de profunditat I un cop acabes les obres, l'estació de la Sagrera es convertirà en el centre neuràlgic de les comunicacions ferroviàries. Es calcula que per aquí hi passaran 100 milions d'usuaris a l'any. A partir de 2016, en aquest espai es connectaran els trens regionals, els de llarga distància i d'alta velocitat, amb els taxis i autobusos de la ciutat. Serà l'estació més profunda d'Europa i ocuparà 38 hectàrees de superfície. L'obra té un cost de 2.250 milions d'euros.