Barcelona està a punt de començar a provar les primeres bases de recàrrega per a patinets elèctrics compartits. De fet, ja s’han començat a instal·lar a set punts de la ciutat, com el carrer de Bolívia (a la cantonada amb la rambla del Poblenou) i el de la Ciutat de Granada (just davant de l’accés al Centre Comercial Glòries). S’estan instal·lant en punts on fins ara hi havia places d’aparcament o zones de càrrega i descàrrega.

Es tracta d’una prova pilot batejada amb el nom de Cleanergy 4 micromobility i que està liderada per l’Institut Europeu d’Innovació i Tecnologia (EIT), amb finançament de la Unió Europea. Com que és una prova pilot, les bases de recàrrega no les podrà fer servir qualsevol usuari de patinet elèctric, sinó que de moment només les podran usar els membres del consorci de l’EIT.

Els patinets compartits hauran d’aparcar en ancoratges específics
Justament aquest mes de novembre, la regidora de Mobilitat, Laia Bonet, va anunciar que aviat els patinets compartits s’hauran d’aparcar en ancoratges específics, i no pas en els de bicicletes

La prova pilot s’allargarà fins a finals d’any i servirà per estudiar-ne els resultats, segons han confirmat fonts de l’Ajuntament de Barcelona a betevé. Ara bé, les mateixes fonts no han especificat si està previst generalitzar l’ús d’aquestes bases de recàrrega per a tots els usuaris de patinet en un futur o no. També s’està fent la prova pilot a les ciutats de Tessalònica (Grècia) i Istanbul (Turquia).

Com són les bases de recàrrega que s’estan provant?

Les bases de recàrrega que s’estan instal·lant consten de dos elements: d’una banda, els ancoratges on s’aparcaran els patinets elèctrics i, de l’altra, una plataforma de plaques solars arran de terra (que són les que produiran l’electricitat per recarregar els patinets). Tal com explica el web de Cleanergy, els ancoratges dels patinets, a més, inclouen un calaix per guardar-hi un casc.

plaques solars recarrega patinets electrics
Comparteix a: