Ara per ara, només una doble línia contínia separa el carril ciclista del trànsit motoritzat. "De moment, fa una mica de por. Crec que li calen aquests separadors negres reflectants que es posen en altres carrils bici." "Li falta una separació mínima encara que siguin uns cons." Després d'estudiar diverses possibilitats de separador, l'Ajuntament hi instal·larà bandes rugoses. Una opció que s'ha consensuat amb el Bicicleta Club de Catalunya com un element lleuger. EDUARD FREIXEDES, regidor de Mobilitat "No estem parlant de les bandes de l'autopista. Estem trobant quina ha de ser la rugositat." ÒSCAR RAMÍREZ, regidor del PP "Sigui molt o poc rugós, el que creiem és que no impedirà la invasió perquè ara és un carril moto-bici." D'aquesta realitat també se'n queixen els usuaris. "Em molesta perquè ara mateix he vist motos que es ficaven al carril i un cotxe per girar. Total, que sí calen separadors." L'altre punt on l'oposició reclama garantir la seguretat dels ciclistes però també dels vianants és al nou lateral del passeig de Gràcia. JOAQUIM MESTRE, regidor d'ICV-EUiA "Genera confusió, hi ha una velocitat de 10 km/h que està poc respectada i no hi ha elements físics per reduir la velocitat. La mobilitat està molt poc resolta." Pel govern, aquest és un espai de plataforma única senyalitzat on els vianants hi tenen prioritat. Les bicis i altres cotxes hi poden circular respectant sempre els que van a peu, tot i que n'hi ha que no se n'adonen que és un espai compartit amb vehicles.

Ara per ara, al nou lateral que s’està configurant amb la reforma de l’avinguda Diagonal, només una doble línia contínua separa el carril ciclista del trànsit motoritzat. El govern ha reconegut a la Comissió de Seguretat i Mobilitat d’aquest dijous que l’obertura del carril bici s’ha fet de forma provisional i que no es pot donar res per acabat fins que la reforma de la via no s’enllesteixi. Però les alternatives per protegir els ciclistes s’han estudiat i, finalment, s’ha decidit instal·lar-hi bandes rugoses.

L’opció s’ha consensuat amb el Bicicleta Club de Catalunya (BACC) com un element lleuger. “Estem valorant quin tipus de rugositat hi apliquem”, ha afirmat Eduard Freixedes, regidor de Mobilitat. La intenció és cercar un model que eviti molèsties a l’entorn com, per exemple, caigudes als mateixos ciclistes. Però tant pel PP com pel PSC la mesura és insuficient perquè no evitarà que les motos envaeixin el carril bici. Una realitat ben palpable sobre el terreny.

ICV-EUiA reclama més seguretat al nou lateral del passeig de Gràcia

Dins la mateixa Comissió, el Grup Municipal d’ICV-EUiA ha reclamat garantir la seguretat dels ciclistes però també dels vianants al nou espai de plataforma única que s’ha creat al passeig de Gràcia, substituint el lateral anterior amb vorera. Joaquim Mestre ha reclamat que “la mobilitat no està ben resolta” perquè el límit de 10 km/h està “poc respectat” i no hi ha elements físics que obliguin a reduir la velocitat. Pel govern, aquest és un espai de plataforma única senyalitzat on els vianants tenen prioritat. Les bicis i altres cotxes (com transportistes, taxistes i conductors que volen accedir als aparcaments) hi poden circular respectant sempre els que van a peu. Tot i això, hi ha vianants, sobretot turistes despistats, que no se n’adonen que és un espai compartit amb vehicles.

Comparteix a: