Fa quinze dies que una brigada de manteniment de l’Ajuntament de Barcelona va canviar les balises que senyalitzen el tram de doble direcció d’Alí Bei. Aquesta senyalització es va fer de manera provisional fa quatre anys perquè els autobusos poguessin sortir cap a Sardenya i evitar així travessar el barri. També és el punt d’accés al pàrquing soterrani. No han passat ni dues setmanes i les balises estan completament fetes malbé.

Un problema de seguretat

Les balises malmeses van substituir les anteriors, que també s’havien fet malbé. Això, per Jordi Casanovas, vicepresident de l’Associació de Veïns del Fort Pienc, demostra que aquest punt és conflictiu, i que els autobusos no respecten el gir i “tiren pel dret”.

Això només demostra que aquest punt és conflictiu”
Jordi Casanovas, AV Fort Pienc

A banda dels senyals que informen de la proximitat d’una escola, creuen que s’hauria de reforçar la senyalització vertical i horitzontal que, a més, està mig esborrada. De moment, segons fonts municipals no hi ha previst fer-hi cap més intervenció de manera immediata. Els veïns insisteixen que tant l’entrada com la sortida són perilloses, i les fan servir tant els autobusos per accedir a l’estació com els cotxes per entrar i sortir del pàrquing. Per tot això, demanen que es revisi la seguretat d’aquest punt, a tocar de l’escola i el mercat.

Un tram conflictiu sense solució a la vista

Des de l’associació de veïns reclamen una solució definitiva a aquest punt fosc del trànsit al barri, i que cal, segons ells, traslladar l’accés de l’estació al carrer de Sardenya. Diuen que la solució actual es va aplicar de manera provisional fa quatre anys i que cal revisar-la. La mesura es va introduir per evitar que tots els autobusos travessessin el barri, però el nombre d’autobusos ha crescut, segons les dades de què disposen, i per això segueixen reivindicant que ha d’haver-hi una actuació amb cara i ulls.

Aquest tram d’Alí Bei és l’únic de tot el carrer que és de doble sentit

L’accés amb doble sentit per Alí Bei es va fer fa quatre anys, quan es va renovar l’Estació del Nord per ser un punt de referència de les línies interurbanes.

La situació s’ha complicat amb les obres a Glòries

L’entitat veïnal ha observat també que s’ha incrementat el volum de vehicles que passen per aquest tram a causa de les limitacions del trànsit per les obres a Glòries. Assegura que des que van començar els treballs, molts cotxes utilitzen l’eix Tànger – Alí Bei per accedir al centre de la ciutat. Insisteix que molts conductors no saben que aquest tram és de doble sentit, cosa que fa que la possibilitat d’accident sigui més alta.