Arriba setembre i aquest gest d'entrar al cotxe per començar la jornada laboral ens pot sortir molt car. Es calcula que agafar el cotxe cada dia suposa una despesa de més de 5.000 euros anuals. Un ciutadà que visqui als afores de Barcelona invertirà cada mes 499 euros per viatjar de casa a la feina. La suma de l'impost de circulació i l'assegurança, 90 euros i 525 l'any. El garatge particular i el de la feina, uns 120 euros, la gasolina uns 160 més, les revisions del taller i els peatges ens acaben donant aquesta factura de luxe. Si el mateix ciutadà viatgés en tren, al mes acabaría pagant 93 euros. I la factura mediambiental també és prou alta. Més del 50% de les emissions contaminants a l'atmosfera la produeixen els cotxes. Malgrat això seguim preferint el nostre utilitari a moure'ns en transport públic. Dels 18 milions de treballadors que es desplacen per anar a la feina a tot Espanya: 11 milions agafen el cotxe, quatre utilitzen la bicicleta i només tres prefereixen l'autobús o el tren per moure's. La crisi ha permès un canvi de tendència en l'abús del cotxe. Segons un estudi del RACC, l'actual situació econòmica ha fet que un 66% dels conductors utilitzin menys el seu vehicle i gairebé un 50% diu que utilitza més sovint el transport públic.