La parada de metro de Fabra i Puig va ser la primera que es va obrir al barri de Sant Andreu. Anys més tard, a mitjan anys 60, es va construir el tram fins a Torres i Bages. La via va travessar en diagonal tot el nucli antic del barri. PAU VINYES, historiador "Va ser un enrenou considerable. Va ocasionar que 200 famílies es veiessin afectades, cases esquerdades, cases que després es van haver d'enderrocar. També la parròquia de Sant Andreu va tenir esquerdes." La construcció del metro també va suposar que hi hagués diversos accidents laborals. Una desena de persones hi podrien haver desaparegut. PAU VINYES, historiador "Podria ser que moltes persones morissin a dins del túnel i no ens n'assabentéssim. Ara, el que sí que és clar és que van morir tres obrers amb una esllavissades que hi va haver a la plaça d'Orfila. Dos es van salvar i tres van morir." La parada de metro es va inaugurar l'any 1968 amb nom de San Andrés. Aquest transport va significar una gran millora en mobilitat per als veïns de Sant Andreu i Nou Barris. PAU VINYES, historiador "Amb el tramvia amb les seves parades successives i el recorregut i el tram que tenia, era un viatge molt més llarg. Amb el metro s'escurça i es preveu que un quart d'hora, 20 minuts estiguis al rovell de l'ou de Barcelona, a la plaça de Catalunya." L'arribada del metro a Sant Andreu forma part de la història d'aquest servei a la ciutat, que enguany celebra 90 anys. Per això, l'Agrupament Ferroviari de Barcelona ha organitzat aquesta exposició, que es pot veure fins diumenge al Centre Cultural Can Fabra.

L’any 1954 la Línia 1 del metro de Barcelona, conegut com el Transversal, va arribar al barri de Sant Andreu. La parada de Fabra i Puig, al límit d’aquesta zona, va permetre la connexió dels veïns amb el centre de la ciutat. A mitjan anys 60 es va prolongar el tram fins a Torres i Bages. L’any 1968 es va obrir la parada de Sant Andreu, ubicada a la plaça d’Orfila.