El nou Pla de turisme de Gràcia se centra en la convivència i el turisme familiar. Aquest document vol impulsar els cinc barris del districte segons les característiques de cadascun i anar més enllà de l'oci nocturn a la Vila, la Festa Major o el Parc Güell. ESTEVE SUÑÉ, conseller de Comerç i Joventut de Gràcia "Potenciar aquest turisme més familiar, més de deixar diners, de potenciar aquesta riquesa que pot aportar, i encara més al districte de Gràcia, però per altra banda, ser molt conscients que no volem convertir-nos en altres indrets de la ciutat on potser el turisme sí que acaba generant certa problemàtica." Per evitar problemes entre els visitants i els veïns, el districte vol organitzar tallers per als turistes. Tot i que se n'ha d'acabar de definir el format, la idea és millorar la convivència i donar a conèixer la identitat local. ESTEVE SUÑÉ, conseller de Comerç i Joventut de Gràcia "Sobretot volem evitar que s'acabi veient el turista i segurament avui en dia es veu el turista com a algú que més aviat molesta i també crear tallers pròpiament per explicar la cultura directament als turistes i que siguin especialment per a ells, perquè després puguin tornar a venir i ja tinguin un coneixement del barri." El districte de Gràcia vol atreure el turista amb aquesta iniciativa. A la pràctica, es crearà una aplicació, una pàgina web de turisme del districte i senyalitzacions i punts d'informació. També es vol millorar la comunicació amb operadors, hotels, albergs i residències d'estudiants per transmetre els atractius de Gràcia, a més de ressaltar-ne alguns trets com la cultura popular o el comerç de proximitat.

El districte de Gràcia ha elaborat un pla de turisme que té un objectiu doble. D’una banda, potenciar un turisme familiar i diürn que aporti riquesa i, de l’altra, la conciliació amb el ciutadà. Per fer-ho es crearà un web de turisme del districte i una aplicació mòbil. Es millorarà també la senyalització i els punts d’informació, així com la comunicació amb els operadors, hotels, albergs i residències d’estudiants per transmetre els diversos atractius de Gràcia, des de la identitat local, la cultura popular i el comerç de proximitat. Es vol, doncs, anar més enllà dels punts forts del districte com l’oci nocturn de la Vila, la Festa Major de Gràcia o el Parc Güell. El document final del pla s’aprovarà al proper ple del districte de maig.