Gairebé 150 comerços del districte de Gràcia s’han interessat per aquesta nova aplicació mòbil i més de seixanta ja l’estan utilitzant. Es tracta d’Àgora Gràcia, una eina que vol ajudar els establiments i associacions a fidelitzar la clientela i apropar-los als avenços digitals. JOSEP MONÉS, director de producte de Toro Development “Ajudar a arribar als usuaris, els dóna visibilitat i els ajuda que els clients puguin obtenir ofertes i puguin beneficiar-se de tota l’oferta que hi ha al barri.” Aquests punts de fidelització que es convertiran en ofertes i avantatges pels clients, es poden obtenir passant el dispositiu mòbil per un display que hi ha a l’establiment. MIGUEL BONILLA, mànager de comunicació d’Àgora Gràcia “El que els donem és un segell virtual que funciona per ‘contactless’, amb el que poden donar els punts de manera digital, després eines de màrqueting.” En el quit d’eines que Toro entrega a cada un dels comerços adherits hi ha un adhesiu d’Àgora Gràcia que també té el seu funcionament sense contacte. L’objectiu, assegurar-se que el client es guarda el perfil d’aquell establiment. MIGUEL BONILLA, mànager de comunicació d’Àgora Gràcia “Cada vegada que algun usuari passa el mòbil pel damunt, se li descarrega directament l’aplicació i se li descarrega directament el perfil del comerç.” Durant aquests primers mesos han donat a conèixer l’eina entre els comerços. La presentaran oficialment pels usuaris el 20 d’octubre. Tot i això ja es pot descarregar i l'utilitzen 350 persones.

Àgora Gràcia ofereix a qualsevol comerç, entitat o associació la possibilitat de crear la seva aplicació de forma gratuïta. L’eina ha estat creada per Toro Development, ubicada des de fa un temps a Gràcia, amb la idea de donar resposta als nous hàbits de compra, perquè els comerços de proximitat puguin fer front a la competència de les grans superfícies en aquest àmbit i la venda per internet.

Aquesta aplicació mòbil funciona sense contacte, només passant el mòbil per un “display” o adhesiu que porta una antena NFC, el client pot fer dues coses que ajudaran el comerç en la seva fidelització. D’una banda, li permetrà descarregar el perfil d’aquell establiment en el mateix moment en què li estan explicant el funcionament d’Àgora Gràcia, sense que ho hagi de fer després, havent-hi la possibilitat que aquell client s’oblidi de fer-ho. I de l’altrada, li permetrà acumular punts cada vegada que faci una compra, consumició, etc., que a la llarga li suposarà un benefici. D’aquesta manera, es vol eliminar el sistema de segells en paper d’alguns comerços, que els usuaris perden o obliden sovint.

Àgora Gràcia, a més, forma part d’un projecte més extens i global de Toro Development. Estan treballant en el pagament sense contacte a través del mòbil i en el seu ús a l’hora d’agafar el transport públic.

De moment, l’aplicació que han engegat a Gràcia se centra a aplegar comerços i entitats del districte en una eina en què cadascun pot tenir el seu perfil i informar els clients d’esdeveniments i oferir descomptes. És una aplicació de fidelització molt nova, que ja han personalitzat seixanta comerços, 150 estan en procés d’adhesió i la utilitzen 350 usuaris. Tot i que ja es pot descarregar per a mòbils Android, Àgora Gràcia serà presentada el pròxim 20 d’octubre a la seu dels seus creadors, Toro Development.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a