En un pàrquing de la via Augusta es pot fer un viatge en el temps. Es tracta del Museu de l'Antic Car Club de Catalunya. Allà podem trobar alguns dels cotxes dels seus socis, com aquest Hispano-Suiza Tipus 49, fabricat a Barcelona el 1924. MANUEL GARRIGA, periodista especialitzat en automobilisme “Era considerada una de les millors marques de cotxes que hi havia al món. Els seus motors tenien un funcionament molt suau. Es considerava que era fins i tot millor que el Rolls.” A principis de segle era habitual comprar només el xassís i el motor. MANUEL GARRIGA, periodista especialitzat en automobilisme “Llavors li encarregaves a un carrosser que et fes la carrosseria al teu gust. Podia ser una carrosseria tancada, oberta, tipus sport, tipus viatgera, etcètera”. La carrosseria també és el tret singular d'aquest Seat 1400 descapotable de 1958. Encara que no ho sembli, aquest i aquest altre són el mateix cotxe. El disseny fa la diferència. MANUEL GARRIGA, periodista especialitzat en automobilisme “Porta una carrosseria feta per un especialista, un carrosser que es deia Serra que estava al passeig de Sant Joan i durant molts anys va ser el carrosser de referència a Barcelona per fer aquest tipus de cotxes”. Un dels cotxes més interessants del museu és aquest luxós Mercedes 300S, del qual es van fabricar poques unitats als anys 40. És un cupè de dues places que pertany a l'oftalmòleg Joaquim Barraquer. MANUEL GARRIGA, periodista especialitzat en automobilisme “El cotxe encara esta en mans de la família, encara està aquí al Car Club des de fa temps. Podria estar guardat en un garatge i que no el veies ningú, doncs almenys està aquí i se'l veu”. Amb 42 anys d'existència, l'Antic Car Club de Catalunya ens permet reviure la història de l'automobilisme.

Alguns no han sortit en anys i d’altres en una dècada.“Són cotxes que només es poden veure actualment en esdeveniments com el ral·li Barcelona-Sitges”, explica Manuel Garriga, periodista especialitzat en automobilisme. Entrar en aquest racó del pàrquing del número 182 de la via Augusta és com introduir-se en un túnel del temps. Només d’entrar trobem un cotxe de luxe, imponent, amb una carrosseria oberta. “Això és un Hispano-Suiza tipus 49. És un cotxe fabricat als anys 20 a Barcelona per la fàbrica Hispano-Suiza que estava a la Sagrera, a la carretera de Ribes. Té capacitat per a sis passatgers. El volant està a la dreta perquè durant uns anys els fabricants el posaven allà on els semblava, fins que es va estandarditzar i a l’Europa continental passa a l’esquerra perquè a la dreta tens el canvi de marxes i és més fàcil d’utilitzar”, recorda Manuel Garriga. Aquest Hispano-Suiza té una carrosseria d’encàrrec, com ocorria a l’època, “en què només es comprava el xassís i el motor”, puntualitza Garriga.

Un altre dels models més curiosos ho és també pel seu aspecte exterior: un SEAT 1400 Serra fabricat el 1958. Manuel Garriga explica que aquest és un SEAT molt poc corrent.“Porta una mecànica de sèrie però és més lleuger que un cotxe de quatre portes. La gràcia que té és que és un disseny únic. Té una carrosseria feta per un especialista, un carrosser que es deia Pere Serra que estava al passeig de Sant Joan. Cada cotxe d’aquests que es feia era diferent. És un descapotable sobre la base de 1400. Sabem que en sobreviuen mitja dotzena. Aquest és un dels tres o quatre que hi ha restaurats actualment”.

Un Ferrari Testarrossa, alguns imponents Hispano-Suiza més, i un Maserati al costat del qual es pot veure un altre cotxe interessant: un Mercedes 300S, propietat de l’oftalmòleg Joaquim Barraquer. Garriga el descriu com un vehicle exclusiu. “És un cupè de luxe fabricat als anys 40 en molt poques quantitats amb amplada important tot i ser de dues places. Porta un motor de sis cilindres, molt potent, que el feia un dels cotxes més ràpids de la seva època”. Garriga creu que és un petit privilegi poder veure un cotxe com aquest. “Podria estar guardat en un garatge i que no el veiés ningú, doncs almenys està aquí i se’l veu”. Com el Mercedes del professor Barraquer, al museu hi trobem uns 40 vehicles històrics que es poden visitar, amb cita prèvia, al barri de Sant Gervasi – Galvany.