Ja no hi ha excusa per no conèixer Sant Andreu. En aquest plànol hi ha una trentena de punts que es consideren d'interès turístic. L'ha creat l'Ajuntament, que, a més, ha dissenyat quatre itineraris. Un d'aquests és el recorregut pels comerços singulars del districte. ELISENDA PONS, presidenta del Mercat de Sant Andreu "Penso que és una bona idea per promocionar el barri, per promocionar la gent del barri i el nostre mercat, que ha fet cent anys, és antic i val la pena venir a veure." JOAN FRANQUESA, farmacèutic titular de la Farmàcia Franquesa "Suposo que es tracta d'atreure gent que no passaria per aquí, pel barri, i donar-los coses diferencials respecte al gran comerç, coses amb personalitat, coses que en altres bandes no trobarien." RAIMOND BLASI, regidor de Sant Andreu "Aquests plànols vénen a ser aquest atractiu a revalorar aquests punts d'interès que hem cregut oportuns de cara a tenir una atracció suficient per tal que ens vinguin els turistes i també, perquè no dir-ho, altres veïns i veïnes de la ciutat de Barcelona." A més dels plànols en paper, que tenen un pressupost d'uns 5.000 euros, el contingut també es pot consultar a través del web del districte. D'altra banda, es crearà una aplicació per a mòbils i nova senyalització turística.

Sant Andreu posa en marxa una campanya per promocionar i incentivar el turisme al districte. La proposta, inclosa en el pla estratègic de Turisme de Barcelona, comprèn la distribució d’un plànol amb quatre itineraris temàtics per la zona que també es pot consultar a la xarxa. A més, està previst que es creï una aplicació per a mòbils i que es col·loqui nova senyalització dels punts d’interès turístic.

Les rutes són sobre el nucli antic, el patrimoni industrial i arquitectònic, i els jardins, parcs i vies d’aigua. De moment, els itineraris dels 5.000 plànols que s’han distribuït són en català, però també n’hi haurà en castellà i anglès. D’aquesta manera, el districte posa a l’abast de tothom el patrimoni de Sant Andreu i intenta atreure-hi gent que no passaria pel barri.