Encara estan al parvulari, però avui aquests alumnes de l'escola Institució Montserrat es convertiran per una estona en químics, farmacèutics, podòlegs i infermers. JOSEP MARIA LÓPEZ, director de la Institució Montserrat "Pensem que això és com una lliçó de vida perquè, de fet, per què venim a l'escola? o que és el que farem? El dia a dia ens diu que hi ha metges arquitectes, xofers, infermers i tot això és el que ells veuen, perquè són els seus pares i les seves mares i el dia de demà ells també es dedicaran alguna professió." La idea va sorgir fa 10 quan l'escola va posar en marxa els berenars familiars. En aquell primer moment, un pare venia a explicar als alumnes la seva professió. Ara, a cada trobada hi acudeixen diversos pares amb professions relacionades. JOSEP MARIA FONT, pare d'alumne "Estem acostumats a explicar les nostres feines bàsicament a adults i, a vegades, explicar-ho als nens sempre costa una miqueta més. Has de fer servir paraules més adients perquè ho entenguin bé, el que passa és que els veus amb aquells ulls i aquella boca oberta i de seguida et va sortint. Em sorprèn que tenen moltes preguntes a fer i els pares ens ho passem força bé." Un dels experiments que més èxit ha tingut avui ha estat aquesta sessió de química en què els nens han après a fer un medicament. GUILLEM MARTÍNEZ, alumne "És com un gel que treu fum però encara es més fred que un gel." Un toc de màgia per explicar als nens que la química, com moltes altres professions, és fonamental en les seves vides.

Però l’assignatura no és només teòrica. Al final de la sessió els més petits posen en pràctica tot allò que els han ensenyat els pares i, per exemple, es converteixen en químics, farmacèutics, podòlegs o infermers. Aquesta assignatura s’anomena berenars familiars i va sorgir fa 10 anys. Aleshores només hi anava un pare a explicar la seva professió als alumnes de l’escola, però ara ho fan per grups professionals.