“D'aquí a l'escola què tenim? Trenta metres? Res, molt poc”. La construcció d'una benzinera al carrer d'Eduardo Conde també preocupa i molt als pares i mares dels alumnes del col·legi Sagrado Corazón-Corazonistas i del Liceu Francès. CRISTINA SIRERA, mestra i mare de dos alumnes del col·legi Sagrado Corazón-Corazonistas “Ara quan vingui la benzinera jo estaré patint. Perquè no és el mateix els cotxes que esteu veient ara, que no si es posa una benzinera, que entren, surten cotxes. Serà molt perillós.” CRISTINA ESPINOSA, mare d'alumnes del col·legi Sagrado Corazón-Corazonistas “Les olors també que entraran dintre l'escola, després el perill que tenen els nens en entrar i sortir corrents” Per aquest motiu s'han manifestat en reiterades ocasions. No entenen com l'Ajuntament ha aprovat la construcció d'una benzinera al bell mig d'un camí escolar. Segons el director del centre, a la vorera on hi haurà l'accés a la benzinera hi circulen al dia més de 3.000 menors. CRISTÓBAL CALZADO, director del col·legi Sagrado Corazón-Corazonistas “Es un peligro el encontrarse dos vados de ocho o nueve metros con entradas y salidas continuas de vehículos. Y en una calle estrecha, sobre todo en el carril de bajada, como es el de Eduardo Conde.” CARLES DE MIQUEL, advocat del col·legi Sagrado Corazón-Corazonistas i altres veïns “Finalment l'Ajuntament s'ha decantat per fer una interpretació molt favorable, molt flexible, molt a favor del negoci de l'activitat, que és una activitat perillosa.” La setmana passada el centre va interposar un recurs contra l'atorgament de la llicència, i va aportar diversos arguments tècnics, com ara que l'amplada del carrer d'Eduardo Conde no és suficient perquè els camions cisterna hi accedeixin sense fer maniobres. Ara, l'alcaldia té tres mesos per respondre.

Els afectats ja han presentat diversos recursos d’alçada contra la decisió del consistori. Ara l’alcaldia té tres mesos per respondre-hi. Mentre esperen els resultats, les pancartes contra la construcció d’una benzinera esquitxen els balcons i les finestres dels habitatges pròxims. El veïnat està en peu de guerra des que fa aproximadament un any, quan es van assabentar que s’estava tramitant a l’Ajuntament una llicència per a la instal·lació d’una estació de servei de baix cost al barri.

La família que vivia just al davant d’on hi haurà la benzinera ja ha marxat. “És un trasbals per al barri. Hi haurà un increment del trànsit. Tinc fills i passaran per allà, per davant de la benzinera, cada dia”, argumenta Artur Brumwell, veí del barri. “Aquesta era una zona tranquil·la, fantàstica. Ara ha canviat tot. Hauré d’empassar-me les olors i veure com cada dia em passen camions i altres vehicles per davant de casa. Però el que és més important: això és un camí escolar”, es queixa Anna Isabel Soler, veïna del passatge del Roserar.

A uns metres de la parcel·la on s’està construint aquesta benzinera hi ha dos centres educatius: el col·legi Sagrado Corazón-Corazonistas i el Liceu francès. Els pares estan ben preocupats i han estat molt actius durant el passat any escolar fent manifestacions de protesta. “Ens hem manifestat cada divendres. Som en una zona escolar i hi ha un parc al costat. És un perill per als nens”, denuncia Cristina Espinosa, mare de dues alumnes.

Els dos centres escolars van interposar fa uns dies un recurs d’alçada contra les llicències que l’Ajuntament va atorgar al promotor l’última setmana de juliol. Cristóbal Calzado, director del col·legi Sagrado Corazón-Corazonistas, explica que per la vorera on hi haurà l’accés a la benzinera hi circulen cada dia més de 3.000 menors. “La nostra principal preocupació és la seguretat dels nostres alumnes”. El director ha recordat que aquesta zona del districte és la que té més densitat de circulació de vianants.

Des del col·legi Sagrado Corazón-Corazonistas no entenen com el consistori ha donat llum verd a una activitat com aquesta al bell mig d’un camí escolar. “Finalment l’Ajuntament s’ha decantat per fer una interpretació molt favorable, molt flexible, molt a favor del negoci de l’activitat, que és una activitat perillosa”, opina Carles de Miquel, advocat d’aquest col·legi i d’altres veïns del barri.

En el seu recurs presentat pel col·legi s’ha aportat un llistat de 20 arguments tècnics basats en un estudi encarregat a una empresa consultora. En ell defensen que l’amplada del carrer d’Eduardo Conde no és suficient perquè els camions cisterna hi accedeixin sense fer maniobres. Ara, l’alcaldia té tres mesos per donar una resposta.