A les portes de Dilluns de Pasqua les pastisseries treballen sense descans per tenir a punt tots els encàrrecs. Després d’un any gairebé en blanc per l’esclat de l’emergència sanitària, enguany les vendes s’han tornat a disparar. Tant és així que des del Gremi de Pastisseria de Barcelona tenen bones expectatives i per ara les vendes freguen les del 2019.
La principal diferència, però, es troba en el tipus de venda. Si habitualment la tradició ha estat que les famílies i els padrins escullin les mones als establiments, enguany s’han disparat les vendes en línia. Molts clients han optat per comprar-les amb antelació i al llarg de la setmana han passat a recollir les comandes, especialment les de xocolata. Les més tradicionals, en canvi, acostumen a comprar-se el mateix matí de Dilluns de Pasqua.
“Si el 2019 teníem 30 vendes en línia per Setmana Santa, aquesta en tenim unes 300″, assegura Ramon Pérez, responsable de la pastissera La Palma. Des d’aquest diumenge previ a Dilluns de Pasqua ja s’han format cues a les portes de la pastisseria, situada al número 72 del carrer del Clot. Algunes famílies continuen optant per anar-hi amb els més petits perquè escullin les que més els agradi.
Èxit de les mones més petites
El petit format ara és el més demanat, adaptat a les restriccions en matèria de reunions socials. “Ens hem trobat que aquest any la mona és més petiteta”, explica Ramon Pérez. De fet, els aparadors de moltes pastisseries estan plens de mones de xocolata per a menys de quatre persones, el màxim de persones que es poden reunir en espais tancats. Moltes de les més grosses i que més criden l’atenció, en canvi, han desaparegut.
Els dibuixos animats, la temàtica preferida dels infants
A banda de la mona més tradicional, amb els ous i les plomes, les de dibuixos animats continuen tenint l’èxit assegurat. “Sempre estan molt relacionades amb el cinema, i com que no hi ha hagut gaires estrenes la canalla ha optat per altres opcions”, diu el vicepresident del Gremi de Pastisseria, Pere Camps. Per tant, les majoria de demanades han estat les de personatges clàssics com Harry Potter o els de Marvel. També han tingut bona rebuda Frozen i la Peppa Pig. “Jo m’he centrat en Harry Potter, Frozen i Marvel”, explica Antoni Bellart, responsable de la pastisseria Triomf, que n’ha venudes “unes 250 i de pa de pessic sobre unes 600”. Les mones que fan referència als videojocs i els equips de futbol, afegeix Bellart, també tenen una bona sortida comercial.