Sixth Street

Sixth Sreet s’ha posat de moda en l’entorn del Barça, ja que ha estat qui ha comprat el 25 % drets televisius de la Lliga del club blaugrana amb la famosa palanca econòmica. Sixth Street va comprar primer el 10 % dels drets televisius de la Lliga dels propers 25 anys, i també s’ha fet amb el 15 % restant que l’Assemblea de Socis Compromissaris va aprovar.

Sixth Street, una societat inversora nord-americana

Sixth Street és una societat inversora nord-americana que es va fundar el 2009 per un grup de treballadors de Goldman Sachs. Habitualment inverteix en l’esport nord-americà, com en els San Antonio Spurs de l’NBA, del qual té el 20 % del capital. 

Però Sixth Street també diversifica les seves inversions més enllà de l’esport. Entre els seus clients es troben empreses com Spotify, principal patrocinador del Barça, o Airbnb. També té negocis immobiliaris i hoteler i, a més a més, Sixth Street té el 51 % de Legends, una empresa dedicada a gestionar recintes esportius.

Negocis amb el Barça i el Madrid

El Barça no ha estat l’únic club de la Lliga que ha fet negocis amb Sixth Street. El Reial Madrid va acordar amb l’empresa nord-americana la compra del 30 % dels drets d’explotació del nou Santiago Bernabéu durant 20 anys per 360 milions d’euros.