assemblea compromissaris palanques economiques 2022 joan laporta

El FC Barcelona ha fet oficial l’activació de la primera palanca econòmica. El club blaugrana ha arribat a un acord amb la societat inversora nord-americana Sixth Street per la venda del 10 % dels drets televisius de la Lliga durant els propers 25 anys per una quantitat de 207,5 milions d’euros. Amb aquesta operació el FC Barcelona genera una plusvàlua de 267 milions d’euros per aquesta temporada, la 2021-22.

Sixth Street, primera palanca econòmica

Amb aquesta injecció econòmica el Barça aconseguirà tancar l’exercici econòmic 2021-22 sense pèrdues i, a més, guanyarà liquiditat per afrontar algun fitxatge per reforçar la plantilla de Xavi Hernández de cara a la temporada 2022-23. De totes maneres, el club blaugrana haurà de seguir treballant per ingressar més diners amb la venda de més patrimoni. De fet, el Barça encara pot vendre un 15 % més dels drets televisius, com a molt a 25 anys, i el 49,9 % de Barça Licensing & Merchandising, SL (BLM), tal com va aprovar l’Assemblea de Socis Compromissaris.

Una societat inversora nord-americana

Sixth Street és una societat inversora nord-americana que es va fundar el 2009 per un grup de treballadors de Goldman Sachs. Habitualment inverteix en l’esport nord-americà, com en els San Antonio Spurs de l’NBA, i també en diferents companyies, com pot ser Spotify, que a partir de la temporada 2022-23 serà el patrocinador principal del Barça. De totes maneres, el món del futbol no és desconegut per Sixth Street, ja que fa poc va acordar pagar 360 milions d’euros al Madrid pel 30 % de l’explotació comercial del Nou Santiago Bernabéu durant 20 anys.