La regata Puig Vela Clàssica ha arribat a la quinzena edició i ha tornat a omplir les aigües del litoral barceloní després de la pandèmia. Després de dos dies de competició, la regata d’aquest dissabte s’ha suspès a causa del poc vent, les embarcacions guanyadores han estat Emeraude (Itàlia) en la categoria de Clàssics, Garyling (Gran Bretanya) en Època Cangreja, Argyll (Gran Bretanya) en Època Bermudiana i Hallowe´en (Irlanda) en Big Boat.

Els millors vaixells clàssics a Barcelona

L’elit de la vela clàssica ha tornat a Barcelona per mostrar la seva bellesa. Des del Reial Club Nàutic de Barcelona han treballat per tenir un grup selecte de les joies clàssiques més rellevants de la història de la nàutica internacional. I els aficionats a la vela han pogut gaudir d’aquestes magnífiques embarcacions des dels excel·lents miradors del litoral barceloní, com la platja de la Barceloneta, el Port Olímpic o el Port Vell.

Aproximadament 300 regatistes i nou embarcacions internacionals han omplert des de dijous i fins aquest dissabte el litoral de la ciutat de Barcelona. Hi ha hagut tripulacions espanyoles, italianes, britàniques, alemanyes, franceses i fins i tot nord-americanes.

Foto: Martínez Studio

Autèntiques joies del mar

La competició permet la participació de les tres grans classes d’embarcació clàssica en funció del model i de l’any de construcció segons els criteris del Reglament del Comitè Internacional del Mediterrani.

  • Vaixells d’època: embarcacions botades fins al 31 de desembre del 1949 i conformes als projectes inicials.
  • Vaixells clàssics: embarcacions botades entre l’1 de gener del 1950 i el 31 de desembre del 1975.
  • Vaixells “Big Boat”: vaixells d’època i clàssics amb eslora a partir de 23 metres.

Totes les embarcacions tenen històries al darrere, com per exemple el Kahurangi, construït el 1952 i buc insígnia de la Royal New Zealand Yacht Squadron durant molts anys. També destaca la Niña Luisita, botada el 1932 i que ha estat declarat Patrimoni Viu del Mediterrani per l’UNESCO gràcies a la conservació completa de l’interior, o el Veronique, construït el 1907 i participant en regates durant 115 anys.

Foto: Nico Martínez