recorregut elit olimpic triatlo barcelona 2023
Recorregut de la modalitat olímpica del Triatló de Barcelona

Milers d’esportistes esgoten els últims dies abans del Triatló de Barcelona 2023. La competició, que es disputarà aquest 8 d’octubre, consta de tres proves —atletisme, ciclisme i natació— i fins a sis modalitats, en funció del nivell esportiu de cada atleta. Totes es disputaran íntegrament a la façana marítima.

En aquesta pàgina pots consultar el recorregut del Triatló de Barcelona 2023, amb tots els carrers per on passarà la cita esportiva, que enguany amplia els carrers tallats fins al Parc de la Ciutadella.

Recorregut del Triatló de Barcelona 2023: sis modalitats diferents

1. Modalitat elit curta (elit short) del Triatló de Barcelona 2023

Aquesta categoria és una novetat d’enguany, només està oberta a professionals federats i amb 25.000 euros de premis. Els esportistes hauran de nedar 1,5 quilòmetres per la platja de la Mar Bella, pedalar al llarg de 60 quilòmetres i córrer 15 quilòmetres més.

La part ciclista arrencarà a la mateixa platja de la Mar Bella. Els corredors es dirigiran per l’avinguda del Litoral fins a arribar a l’avinguda del Camp de la Bota, a tocar del Parc del Fòrum, i desfaran el recorregut per pujar pel carrer de Josep Pla. Després es desviaran pel passeig de Garcia Fària, el passeig de Calvell i el carrer de Carmen Amaya fins al del Bisbe Climent. A continuació, aniran en sentit Besòs pel carrer de Carmen Amaya i baixaran per paisatge de Llacuna per girar pel carrer de Salvador Espriu fins al de l’Arquitecte de Sert.

Un cop allà, es desviaran per l’avinguda d’Icària i el carrer de la Marina cap al de Pujades. Finalment, per primera vegada, el Triatló passarà pel passeig de Picasso, el de Circumval·lació, l’avinguda d’Icària, el carrer de l’Arquitecte Sert i l’avinguda del Litoral. Els atletes hauran de fer cinc voltes al recorregut.

recorregut elit curta triatlo barcelona 2023

La cursa constarà de 15 quilòmetres i els esportistes hauran de fer tres voltes al circuit. La competició començarà al passeig Marítim del Bogatell i el del Port Olímpic fins a l’avinguda del Litoral. Un cop arribin a l’encreuament amb la plaça dels Voluntaris, els atletes giraran cua i desfaran el recorregut.

betevé emetrà en directe el Triatló de Barcelona 2023

2. Modalitat olímpica del Challenge Barcelona Triathlon

Els esportistes que optin per competir en la modalitat olímpica del Triatló hauran de nedar 1.500 metres. Després, agafaran les bicicletes i hauran de fer quatre voltes al circuit anterior per recórrer 40 quilòmetres.

La tercera part de la prova és la cursa de 10 quilòmetres, amb dues voltes a un circuit que tindrà la línia de sortida a la platja de la Mar Bella i recorrerà els diferents trams del passeig Marítim i l’avinguda del Litoral fins a arribar a la plaça dels Voluntaris. Després desfaran el recorregut fins a arribar a la meta a la platja del Bogatell.

recorregut elit olimpic triatlo barcelona 2023

3. Modalitat esprint del Triatló de Barcelona 2023

En aquesta modalitat del Triatló els esportistes hauran de nedar 750 metres, fer 20 quilòmetres en bicicleta i córrer cinc quilòmetres. Com la resta de modalitats, la part ciclista de la prova començarà a la platja de la Mar Bella i constarà de dues voltes al recorregut, mentre que a la part de la cursa només hauran de fer una volta al circuit.

recorregut esprint triatlo barcelona 2023

4. Modalitat superesprint del Triatló de Barcelona 2023

Els atletes que competeixin en aquesta categoria hauran de nedar 300 metres, pedalar 7 quilòmetres i córrer 2,5 quilòmetres. En aquest cas, la part ciclista retalla una part del recorregut i només arribarà fins al carrer de Josep Pla. La part atlètica també s’escurça i només arriba fins al carrer de l’Arquitecte Sert.

recorregut superesprint triatlo barcelona 2023

5. Modalitat júnior del Challenge Barcelona Triathlon

Els joves de 12 a 17 anys també podran participar al Triatló de Barcelona en la categoria júnior. En aquest cas, hauran de nedar 300 metres a la platja de la Mar Bella, pedalar set quilòmetres i córrer 1.500 metres. La part ciclista començarà a l’avinguda del Litoral, a tocar del poliesportiu de la Mar Bella, arribarà fins al carrer de Josep Pla i pujarà cap al passeig de Garcia Fària. Després, baixaran pel passatge de la Llacuna, passaran pel carrer de Salvador Espriu i tornaran a pujar pel carrer de l’Arquitecte Sert. Finalment, giraran per l’avinguda d’Icària fins al carrer de la Marina. Quan arribin a Pujades, els atletes tornaran a baixar i desfaran tot el recorregut per l’avinguda del Litoral.

La part atlètica del Triatló anirà des de la platja de la Mar Bella fins a la platja del Bogatell pel passeig Marítim. Consulta en aquesta pàgina el recorregut complet.

recorregut junior triatlo barcelona 2023

6. Modalitat aquatló del Challenge Barcelona Triathlon

L’aquatló elimina la prova ciclista. Els esportistes hauran de nedar 750 metres per la platja de la Mar Bella i córrer cinc quilòmetres. La competició passarà pel passeig Marítim del Bogatell, el del Port Olímpic i l’avinguda del Litoral fins a la plaça dels Voluntaris. Després, els esportistes es desviaran pel passeig Marítim de la Nova Icària fins al carrer de la Llacuna i desfaran el recorregut fins a arribar a la meta, a la platja del Bogatell. Aquí et detallem, carrer a carrer, per on aniran els atletes.