Copa Amèrica de vela media mitjans de comunicació

(Redacció/EFE) La 37a edició de la Copa Amèrica ha suposat l’impacte mediàtic més gran d’un esdeveniment de vela d’alta competició de la història, amb una audiència televisiva acumulada de 1.500 milions d’espectadors i amb 450 mitjans de premsa escrita de 33 nacionalitats acreditades, segons fonts de l’organització.

Les xifres dels periodistes acreditats

El Centre Internacional de Premsa, situat a l’Edifici Sud del World Trade Center Barcelona, va rebre un total de 678 sol·licituds d’acreditació per acudir a l’esdeveniment entre el 20 d’agost i 20 d’octubre. Aquesta xifra va superar qualsevol esdeveniment nàutic, incloent-hi la competició de vela als Jocs Olímpics o als Mundials.

Així mateix, va destacar especialment la presència de mitjans italians, neozelandesos, nord-americans, britànics, suïssos i alemanys entre els 450 que van passar per Barcelona, sense comptar el personal de les televisions amb drets i amb una cobertura de 54 cadenes de 200 països, excloent-ne les emissions a la pàgina web de l’esdeveniment a YouTube i a Facebook.

L’operatiu de l’organització

Per acollir aquest volum mediàtic, America’s Cup Events BCN va organitzar un operatiu de 218 persones i un equip de televisió de 211 treballadors, del qual van destacar les innovacions tecnològiques en la producció d’imatge i so.

A més, a la Copa Amèrica juvenil i a la Copa Amèrica femenina es van desenvolupar un operatius de 34 persones d’ACE BCN. A tots aquests treballadors cal afegir-hi els 2.300 voluntaris que es van distribuir en totes les àrees de la competició. Al costat del Centre Internacional de Premsa es va ubicar el Centre de Producció de Televisió de la Copa, el més gran desenvolupat en un esdeveniment nàutic.