(EFE) La setzena edició de la regata Puig Vela Clàssica Barcelona, que es disputarà del 13 al 15 de juliol, reunirà mig centenar d’embarcacions llegendàries i 400 regatistes de nou nacions als camps de regates del Reial Club Nàutic de Barcelona.

Moment àlgid de la vela a Barcelona

El Yanira d’Andrés de León, un disseny del noruec Bjarne Aas del 1954, sis vegades guanyador de la Copa del Rei i vencedor el 2021 a Barcelona, aspira a la seva cinquena victòria en la divisió de Clàssics.

L’Argos de Barbara Trilling, un disseny de Holman & Pie de 12,2 metres i guanyador de la Puig el 2018 i el 2019 i de la Copa del Rei el 2022, lluitarà per la victòria al costat de l’Islander de Ricardo Albiñana, un quetx Marconi de 17,2 metres d’eslora dissenyat per George L. Watson el 1937, segon a la divisió d’Època i vencedor del Trofeu Enric Puig 2021.

Un altre seriós aspirant és l’Emeraude de Vittorio Cavazanna, un disseny de Germán Frers del 1975 de 15,3 metres i tres vegades guanyador del Circuit Mundial Panerai (2006, 2007 i 2010) i de la Puig Vela Clàssica el 2015 i 2022.

Cal estacar també el Manitou nord-americà, un disseny d’Olin Stephens del 1937, amb 18,9 metres d’eslora i que va pertànyer al president John F. Kennedy.

En la divisió d’Època Àurica (espelmes trapezoïdals), destaca l’Argyll del britànic Griff Rhys Jones, un disseny de Sparkman & Stephens del 1948, vencedor del Trofeu Enric Puig i que defensarà el títol aconseguit l’any passat.

Un dels seus rivals directes serà el Gipsy (RCM Santander) de Ricardo Rubio, estendard de la Fundació Vela Clàssica d’Espanya, un disseny de Colin Archer d’11,9 metres avarat el 1927 i que estarà al comandament de Ricardo “Pepete” Rubio, que ja ha guanyat a Barcelona i a la Copa del Rei.

Un altre aspirant serà el Marigan (RCN Palma) de l’alemany Tim Liesenhoff, un disseny del 1898 de Charles Livingston de 15,2 metres d’eslora. Guanyador de la Copa del Rei el 2015, lluitarà pel seu cinquè triomf a Barcelona. I no ens oblidem del Grayling (RCN València) de Toni Bellés, un disseny de JF Clyne del 1900 amb 11,3 metres d’eslora i guanyador a Barcelona l’any passat.

Una nova classe invitada

La competició està reservada a vaixells d’època (construïts en fusta o metall i avarats abans del 31 de desembre del 1949); Clàssics (construïts en fusta o metall d’acord amb els plànols originals i avarats entre l’1 de gener del 1950 i el 31 de desembre del 1975) i Big Boats (vaixells d’època i clàssics amb eslora a partir de 25 metres).

I en aquesta edició s’hi incorpora una nova classe, Modern Classics, embarcacions avarades entre el 1970 i el 1984 i en què es participa per invitació del comitè organitzador.

La competició començarà aquest dijous, 13 de juliol, i finalitzarà dissabte, 15. La regata és puntuable per al XIII Trofeu Clàssics Mare Nostrum – Copa d’Espanya 2023.