Barcelona, 29 abril (EFE).- L’Emirates Team New Zealand, defensor del títol en la 37a Copa Amèrica a Barcelona 2024, enviarà el seu nou AC75 Taihoro a la capital catalana a mitjans de maig, per via marítima, i arribarà a la seva base del moll del Port Vell a finals de juny. “Finalitzarem el període actual de navegació i entrenaments de l’AC75 a principis de maig, per enviar el Taihoro a l’hemisferi nord a mitjans de mes”, ha anunciat el director d’operacions de l’equip neozelandès, Kevin Shoebridge.
Un viatge d’entre sis i vuit setmanes
El viatge del Taihoro a Barcelona durarà de sis a vuit setmanes, doncs els mercants han de fer la volta pel cap de Bona Esperança, a Sud-àfrica, ja que l’entrada al mar Roig cap al canal de Suez està bloquejada per les milícies houthis del Iemen.
Durant aquest període, l’equip de Nova Zelanda tornarà a realitzar entrenaments amb els seus dos AC40. I, posteriorment, es traslladarà a la seva base a Barcelona per reprendre la navegació amb l’AC75 al juliol. Cal recordar que la tercera regata preliminar, la primera on competiran els sis AC75 dels equips, se celebrarà a la Ciutat Comtal del 22 al 25 d’agost.
Entrenaments a Nova Zelanda
Amb els cinc membres del “nucli dur” de la tripulació —Peter Burling, Nathan Outteridge, Blair Tuke, Andy Maloney i Josh Junior— a les Bermudes per disputar la desena prova de la temporada del Circuit Mundial SailGP, la resta de l’equip seguirà entrenant uns dies a Auckland abans d’enviar l’AC75 a Barcelona.
Els entrenaments i les proves que els neozelandesos han realitzat des de l’avarada del seu AC75, el dia 18, fins al trasllat, els permetran completar la llista de temes pendents de resoldre. Per Peter Burling, la gran “estrella” de la vela neozelandesa i timoner, al costat de Nathan Outteridge, el Taihoro “és molt diferent a l’Et Rehutai, ja que “és un vaixell més petit, els sistemes són molt més refinats i les coses a bord són molt més complexes pel que fa als detalls del disseny”.
“És una tercera generació, una tercera evolució i estem molt entusiasmats amb la direcció que hem pres. El veritable treball dur està en el desenvolupament de l’AC75 i ens hem estat esforçant molt en això”, ha explicat.