La 23a edició del Rallye Monte-Carlo Historique, la prova de regularitat per a vehicles clàssics més important d’Europa, ha arrencat aquest divendres des de Barcelona. La prova, organitzada per l’Automobile Club de Mònaco, es preveu complicada, amb un clima impredictible i amb condicions d’asfalt canviants. A la disputa hi participen 14 equips i ho fan amb vehicles de com a mínim 40 anys d’antiguitat, que al seu moment van competir en el Rallye Monte-Carlo del campionat del món. 

El tret de sortida, des de l’Hotel Hilton

Els participants han començat el recorregut a les 19 hores des del podi instal·lat a l’Hotel Hilton Diagonal Mar Barcelona i els vehicles clàssics ja es dirigeixen cap a França per la frontera de Puigcerdà. Després de cinc dies d’acció, la prova acabarà el dimecres 5 de febrer a Mònaco.

Gran qualitat entre els equips

La major part dels equips estan formats per pilots i copilots de renom que són especialistes en aquesta competició. A la primera línia de sortida hi haurà David Nogareda i Sergi Giralt, seguits dels Víctor Sagi, pare i fill. A continuació, sortiran Álvaro Rollán-Juan Rollán i els francesos Serge Berthouly-Fabienne Pommier i Laurent Berthouly-Jean-Luc Bres. Cal destacar la presència de tres equips de Seat Històrics: Enrique Trillo-Carles Jiménez, Iván Vicario-Jesús Bonilla i Josep Maria Bardolet-Eloi Alsina, precisament amb el cotxe més antic que surt de Barcelona. Completen el grup de vehicles Renaud Canuyt-Phillippe Jougla, l’equip argentí Enrique Lukasiewicz-Martin Lukasiewicz, els francesos Christophe Bru-Bernard Lafitedupont, l’andorrà Antonio Arderiu-Luis Góngora i els espanyols Eduard Falgàs-Alexandre Falgàs i Martínez Díaz-María Angustias Díaz.

En total, vuit marques automobilístiques prendran la sortida des de Barcelona i Seat serà la més nombrosa (4 unitats), seguida de Porsche (3) i Autobianchi (2). La prova també reuneix pilots i copilots de quatre nacionalitats, entre els quals destaquen els equips espanyols, que són els més nombrosos, seguits dels francesos, andorrans i argentins.

Un recorregut llarg i selectiu

El Rallye Monte-Carlo Historique consta d’un itinerari llarg i selectiu. En aquest circuit només aconsegueixen destacar els millors especialistes amb experiència en les revirades carreteres franceses, que sovint tenen gel i neu en algunes parts del recorregut. En aquesta edició els participants prendran les vies B-10, C-33, C-17, N-260, N-152 fins a Puigcerdà per la collada de Toses, creuant al seu pas poblacions com Vic, Ripoll i Ribes de Freser. Després de recórrer 170 km, les tripulacions entraran a França pel pas fronterer de Bourg-Madame, on hi haurà un control de pas. En aquesta etapa de concentració, que conclourà a Buis-els-Baronnies, els participants sortits de Barcelona recorreran prop de 800 km i estaran aproximadament 18 hores al volant.

Després del corresponent reagrupament, tots els competidors arribats de les diferents ciutats es dirigiran a Crest i Valence. En aquesta última ciutat els equips de Barcelona faran l’últim control horari abans d’iniciar la competició l’1 de febrer a les 19.30 h. Arribats a aquest punt, els participants ja hauran recorregut 958 km. Després de completar l’etapa de concentració començarà l’autèntica prova contra el cronòmetre, que inclourà trams mítics de la prova monegasca i culminarà el 5 de febrer a Mònaco.