motos a la ciutat de bcn

La Guàrdia Urbana és des d’aquesta setmana més estricta amb l’aplicació de la normativa d’aparcament de motos a les voreres. Els agents deixen advertiments als manillars, avisant que s’ha acabat el període de tolerància amb què les deixin a les voreres de menys de tres metres o aparquin en bateria a les més amples. De moment, la campanya és de sensibilització. Quan concloguin els avisos -encara no hi ha data- els agents procediran a la sanció. Les multes poden arribar als 100 euros.

Aparcaments amb millor disseny

Amb aquesta decisió, les entitats que apleguen els motoristes, com La Motorada, demanen  augmentar el número d’aparcaments en calçada i fer-los amb un millor disseny per tal que les motos puguin entrar i sortir amb facilitat. Sovint es troben que és insegur sortir d’esquenes al trànsit rodat i per això prefereixen aparcar a la vorera. El RACC aposta perquè les sancions s’apliquin als punts de la ciutat on es detecten i es reben mes queixes per part de veïns , segons Marc Figuls, cap d’estudis de Mobilitat i Seguretat Viària del RACC. José María Riaño, secretari general d’Anesdor, creu que l’Ajuntament hauria de fer més aparcaments per motos encara que sigui eliminant places de cotxes. Carlos Orti, vicepresident de l’associació Catalunya Camina, creu malgrat que la normativa és antiga, cap administració havia tingut el valor de fer-la respectar. Berenguer Gangolells, enginyer de camins i tècnic urbanista, assegura que calen més aparcaments però sobretot en pàrquings privats, per treure les motos de les voreres.  Totes aquestes veus han intervingut a ‘El matí de Barcelona’. Escolta-ho aquí.