botiga luxe Rolex

La crisi econòmica va afectar especialment el sector comercial, que va haver de tancar durant els mesos més durs de la pandèmia i va tenir moltes pèrdues. Ara, un estudi elaborat per la consultora immobiliària Ascana (amb dades de TC Group Solutions), destaca que el tancament va ajudar a reforçar el sector del luxe i les marques amb presència virtual. A Catalunya, segons l’informe, la crisi de la covid va fer baixar un 14,20 % el PIB i a Barcelona, això va suposar canvis “en el panorama immobiliari comercial”.

En el cas, per exemple, del passeig de Gràcia, el tancament de locals va suposar que hi aterressin marques de luxe com Empori Armani o Hermès. Una situació semblant a la que ha viscut, per exemple, la Rambla de Catalunya.

Portaferrissa i la Rambla, entre els carrers més afectats

L’informe ha analitzat les dades dels principals eixos comercials de Barcelona i Madrid i també d’altres ciutats europees. La primera conclusió és que els carrers que habitualment viuen del turisme han estat els més afectats. En el cas de Barcelona, destaquen el de Portaferrissa i de la Rambla.

En aquests punts, segons l’estudi, l’important descens de trànsit de vianants va impactar en la renda mitjana, “on es van veure descomptes covid d’entre el 35 % i el 40 %”. La disponibilitat de locals a Portaferrissa va arribar a ser del 20 %. En canvi, a la plaça de Catalunya es va “aconseguir mantenir l’estabilitat” i fins i tot es va reforçar la presència del sector tecnològic a la zona.

L’estudi també ha analitzat l’impacte a Madrid. En aquest cas, els autors afirmen que la ciutat ha resistit gràcies a la població local i el luxe. Destaquen, a més, que tot i que el PIB de la comunitat de Madrid va tenir un descens del 10,5 % el 2020, en la segona meitat de l’any va mostrar una tendència de recuperació superior a la de la resta de comunitats.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a