Viatjar pel barri és una iniciativa de l’eix comercial Som Sant Antoni i el Mercat dels Encants de Sant Antoni per promoure l’activitat comercial al barri i premiar les compres. Hi participen un total de 250 establiments de les dues entitats. També hi col·labora l’ONG De veí a veí. La iniciativa consisteix en un “passaport” que cal segellar en quatre establiments comercials del barri. Entre tots els documents omplerts es farà un sorteig per escollir dos guanyadors. El premi: vals de compra a bescanviar a les botigues associades.
13.000 passaports
S’han imprès 13.000 passaports, que es poden recollir a qualsevol dels establiments de l’eix comercial Som Sant Antoni o bé a les parades dels Encants. La participació està oberta a tothom, només cal tenir 18 anys i aconseguir quatre segells de diferents grups: salut, bellesa i benestar; alimentació i restauració; serveis, llar, decoració i moda, i parades dels Encants. D’aquesta manera es promou el consum a diferents tipus de negoci.
Els organitzadors creuen que és una “alternativa simpàtica” en aquest estiu marcat per la pandèmia i que farà més complicats els desplaçaments. Afirmen que també és una manera de viatjar coneixent la gastronomia d’altres llocs i d’això en el barri, diuen, en tenen força, ja que al barri hi ha cuina, i també una diversitat de productes, de tots els racons del món, a més dels tradicionals, dels necessaris pel dia a dia i els de km0.
Un cop segellades les quatre caselles del passaport, cal fer-hi constar les dades personals i dipositar-lo en quatre llocs habilitats: dues urnes als Encants de Sant Antoni, una al local de l’ONG De veí a veí (Comte Borrell, 77), una a la botiga Foto Xavi (avinguda de Mistral, 8) i una altra a la botiga Serralleria Soyma (Parlament, 35). Per emplenar-los sense errades es poden consultar les bases al web de les entitats impulsores de la iniciativa.
El sorteig es farà per la festa major
El 2 de juliol, coincidint amb la festa major del barri, es farà un sorteig per determinar els dos guanyadors. Els premis consisteixen en 250 € en vals de compra. Cada premiat disposarà de 25 vals de 10 cadascun, que podrà gastar en diferents botigues de les associades a Som Sant Antoni i a les parades dels Encants de Sant Antoni.
Perquè se’n beneficiïn el major nombre d’establiments possible, l’organització ha posat la condició que no es puguin gastar més de 50 euros en el mateix establiment.
Publicitat a tres parades de metro
A banda dels passaports i dels cartells que han distribuït als comerços, la campanya s’ha publicitat en tres parades del metro: Sant Antoni, Poble Sec i Urgell. Amb aquest esforç de comunicació esperen que la promoció arribi al màxim de persones possible i que sigui un estímul per visitar i comprar al barri.
Per a l’organització és una manera de fer barri i unir comerciants i veïns. Asseguren que és una invitació a passejar per Sant Antoni i descobrir la diversitat de negocis que s’hi concentren.
Aquesta campanya és una de les diverses iniciatives del teixit comercial per afavorir la reactivació comercial després de la parada de la pandèmia i el confinament o les restriccions de mobilitat i les restriccions en l’obertura dels comerços. Així, el passaport Viatja pel barri premia la fidelitat que han mostrat durant aquest temps els veïns comprant al barri.
Som Sant Antoni és un col·lectiu de més de 150 comerciants, petit comerç de proximitat, empreses i serveis del barri de Sant Antoni, que es va fundar el 12 de juny del 2019 amb el nom de Plataforma Sant Antoni Vigila.
Més trajectòria tenen el centenar d’establiments del Mercat dels Encants, que es van incorporar al Mercat de Sant Antoni a principis del segle XX. Aquest mercat dels Encants va néixer quan els comerciants del tèxtil del Paral·lel i d’altres productes no alimentaris van començar a situar-se al voltant del mercat per aprofitar la concurrència de gent.