El president de l’associació, Francesc Carnerero, ha dit a BTV que tot i que el full de ruta el marca Europa, la data triada posa una mica de seny. “Com a mínim salva el gruix de la segona quinzena de juliol i tot l’agost, que és el nucli fort de la campanya”. Els majoristes de viatges temien una pujada imminent de l’impost sense marge de reacció: “Teníem por de la falta de concreció, perquè 20 dies abans de la sortida no es pot modificar el preu. Ara, dins del curt temini, tens un cert marge de maniobra.”

Des de l’ACAV es temia una aplicació immediata de la mesura, com s’havia fet amb l’increment de les taxes aeroportuàries. “Temíem la cadena dels darrers dies: dimecres al Congrés, avui al Consell de Ministres i una hipotètica aplicació després de publicar-se al Butlletí Oficial de l’Estat. Així que dins del mal, benvingut sigui l’1 de setembre”. L’associació s’hauria estimat més una entrada en vigor l’1 de gener.

Castigarà el consum

Tot i que es tracta d’una mesura imposada per Europa, les agències de viatges creuen que l’increment de l’IVA a partir del setembre acabarà castigant el consum, immers en una situació d’alentiment progressiu. “Caldria mimar-lo una mica més, tot i que si la mesura s’havia d’aplicar, millor que sigui l’1 de setembre que no pas amb un efecte immediat”, ha dit.