ALBERT PONT, president del cercle català de negocis: "Por pel boicot, jo personalment no en tinc i no el veiem dins el món en què ens movem, entre empresaris, professionals i autònoms. No el veiem perquè precisament hi ha hagut petits escenaris o conats de boicots a la nostra economia. Precisament l'any 2005 hi va haver un boicot important contra els productors de cava català i això encara ha enfortit més aquest sector. Notem en els nostres associats que quan intenten obrir mercats en els països europeus, o en el continent americà, quan intenten vendre els seus productes, i van dient que l'empresa que representen és espanyola, se'ls tanquen algunes portes. En canvi veuen que la marca Barcelona és molt més potent que qualsevol altra marca que es puguem utilitzar."
Albert Pont ha dit aquest divendres a l’entrevista de ‘BTV notícies matí’ que la marca Barcelona ajuda a obrir-se mercat a l’exterior: “La marca Barcelona és molt més potent que qualsevol altra marca”. En canvi, això no passa, ha dit Pont, quan els empresaris que volen vendre a l’estranger es presenten sota la bandera de la marca Espanya perquè “se’ls tanquen portes”. L’entitat que lidera es va crear el 2008 i està formada per diferents empresaris i professionals partidaris de l’estat propi.