Les persones afectades per talls de subministrament elèctric i avaries a la xarxa tenen un nou servei municipal per ajudar-los a presentar reclamacions a les empreses subministradores. A través del telèfon 93 402 75 94 i de l’adreça electrònica consum@bcn.cat tindran un equip tècnic que les assessorarà i acompanyarà en el procés.
Una de les principals queixes dels usuaris que han tingut talls de llum és la dificultat per obtenir informació de les companyies elèctriques i la dificultat de fer reclamacions. Per això, l’equip de l’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores facilitarà informació clara i els explicarà com presentar les reclamacions per obtenir resposta. El servei va dirigit a la ciutadania en general, a autònoms, petites i mitjanes empreses i microempreses.
La posada en marxa d’aquest servei ha arribat dues setmanes després dels talls de llum que van afectar diversos barris de la ciutat, sobretot, al Raval i la Barceloneta, on fa mesos que tenen problemes amb el subministrament elèctric.
Reclamacions per no cobrar les hores sense llum
Les reclamacions poden ser perquè les companyies no cobrin als usuaris les hores i dies que el servei no s’ha prestat, i perquè es restableixi el ciutadà pels danys soferts pel tall de llum. El servei s’encarregarà d’iniciar el procediment de mediació a Consum quan, després de la reclamació, no donin resposta en el termini d’un mes, que és el període establert per la normativa, o bé, quan la resposta no sigui satisfactòria.