L’empresa, Enrique Tomás, ha obert a la Rambla el primer espai del món dedicat únicament a la divulgació del pernil. Es vol, de fet, que el visitant surti del centre amb els coneixements suficients per saber diferenciar un pernil ibèric d’un de gla. Al Jamon Experience s’hi faran projeccions en 3D, audiovisuals, experiències sensorials i tasts. Tot amb l’objectiu que qui hi acudeixi no només compri pernil, sinó que conegui la història i el procés d’elaboració d’aquest producte tant preuat al nostre país. L’empresa ha organitzat visites per a grups de 18 persones que costen 19 €. Els visitants que comprin el tiquet tindran accés a totes les instal·lacions, conèixer tot el cuinat del pernil i podran degustar, a més, un tast de productes de les quatre denominacions d’origen: Guijuelo, Extremadura, Huelva i Valle de Los Pedroches.
Un pernil gegant de quatre metres d’alçària, fet amb resina i fang, capta des del carrer la mirada dels visitants. El local comercial ofereix a la planta inferior les projeccions i maquetes sobre l’elaboració d’aquest aliment. A peu de carrer s’ha instal·lat la botiga i un bar, mentre que a la primera planta conviuen un espai dedicat als tasts, un auditori que de dia funcionarà per fer presentacions i de nit acollirà espectacles, i un mirador per als qui comprin pernil i vulguin tastar-lo amb vistes al passeig. L’espai funcionarà els 365 dies l’any i no només va destinat al turista que passeja per la Rambla sinó que també vol atreure els barcelonins.