L'Associació de Comerciants de l'Illa de Sant Ramon comença a fer les primeres passes. Més d'una vintena de botigues s'estan adherint en aquesta entitat per revitalitzar la zona i ho celebraran demà, amb un mercat al carrer inspirat en els anys seixanta. Però darrere de tot això hi ha gairebé un any de feina i muntanyes de papers per ordenar. Tot ha de servir per refer una associació que funcionava fa més de 10 anys, però que es va dissoldre. Ara els comerciants han vist la necessitat d'unir-se de nou per tenir més representativitat davant l'Ajuntament, accedir a més serveis i, sobretot, aconseguir més facilitats per promocionar-se. Malgrat tot, alguns botiguers no són fàcils de convèncer i repeteixen la mateixa pregunta. MONTSE MASIP, presidenta Associació Comerciants Illa Sant Ramon "Quina utilitat té? Estem en una època que ningú no vol despeses extra si no li veuen una utilitat. Hem posat una quota bàsica mínima, molt baixa. Jo crec que al final de l'exercici veuran la utilitat quan l'associació hagi fet el que tenia previst." Per això l'associació ja ha emprès algunes inciatives com el disseny d'un web que doni a conèixer els comerços de l'avinguda i diverses activitats al carrer. L'objectiu és impulsar la relació entre veïns i comerciants. MARIA DEL CARME TURIGAS, propietària de la Bodega Aregall "Esperem que la gent ens conegui, que la gent vingui més abans que anar als grans nuclis." L'associació també vol obrir les portes a empresaris com la Carme, que no tenen el negoci a peu de carrer i, per tant, passen més desaparcebuts. CARME BEÀ, Materials i Construccions Gama "Una botiga és molt més fàcil. Jo sóc en un pis i és la manera que molta gent que ha vingut nova al barri em conegui." La finalitat de tot això és impulsar el comerç de proximitat, una activitat en hores baixes. A l'altra banda del Camp Nou, al carrer d'Europa, ho saben prou bé. No han aconseguit constituir-se com a associació i tenen dificultats per tirar endavant. A més, la proximitat amb grans magatzems és un altre problema a l'hora de reactivar les vendes. DANIEL FERNÁNDEZ, encarregat de Jamón, Jamón "Hem hagut de quedar-nos el local del costat i unir-lo per fer restauració. És el que ens ha donat una mica de vida." Amb el fantasma de la crisi a prop, qualsevol alternativa és bona per evitar veure més persianes abaixades.