(EFE) El president del Gremi d’Hotels de Barcelona, Joan Clos, destaca la bona marxa del turisme a Barcelona, on l’ocupació entre el gener i el maig va ser del 78,9 %, només mig punt menys que al 2019, el darrer any abans de la pandèmia. Tot i això, el preu dels hotels durant aquest període s’ha disparat un 24 % respecte al 2019 per situar-se en 162 euros de mitjana.

Les perspectives per a l’estiu són “molt bones”, amb una ocupació semblant a la de l’any passat, un 87 %, gairebé igual que la del 2019, un punt per sota, i preus rècord.

Client amb més poder adquisitiu

Amb aquest augment de preu que han registrat els establiments hotelers, Clos ha notat un canvi de perfil en els clients, molts dels quals venen atrets per esdeveniments musicals, esdeveniments esportius, com la Fórmula 1, o congressos que es fan a la ciutat. Això ha contribuït a atraure un turista amb més poder adquisitiu, cosa que no només es nota als hotels, sinó “també en les compres o la restauració”.

Barcelona ha hagut de fer front a la pèrdua d’un turisme molt potent com era el rus, que va deixar de viatjar en la pandèmia i que continua sense venir per la guerra amb Ucraïna, i s’hi afegeix que el mercat asiàtic tampoc s’ha recuperat plenament. Aquesta situació s’està compensant amb l’augment dels visitants nord-americans i sud-americans, especialment mexicans, a banda dels europeus.