“Per la qualitat del producte, elaborat amb matèries primeres de proximitat i un respecte absolut per la tradició artesana”. Per aquest i altres motius relacionats amb “l’excel·lència del servei, la gestió impecable del negoci i l’estratègia empresarial i de comunicació”, la gelateria artesana Obrador DelaCrem ha estat reconeguda amb el premi al millor comerç de proximitat per l’associació d’eixos comercials Barcelona Comerç.

En una cerimònia a l’Auditori MGS celebrada aquest dimarts al vespre, també s’ha reconegut la botiga de llanes i manualitats Dos Punts, de l’eix Cor d’Horta, amb el premi d’innovació: “Per saber adaptar-se a les noves tendències i hàbits de consum atraient un nou públic i creant una comunitat fidel”. El premi al compromís social ha estat per a la botiga de menjar per emportar, càtering i gastroexperiències La Conservera BCN, situada a l’eix CorEixample i a qui reconeixen “la implicació en campanyes socials transformadores per una societat més justa”.

Premi a la trajectòria a la Farmàcia Franquesa

La farmàcia més que centenària Franquesa, inaugurada el 1842 a Sant Andreu, ha rebut el premi a la trajectòria “per la capacitat d’adaptar-se als reptes de cada època, innovant en cada etapa sense perdre la seva essència”. I també hi ha hagut un reconeixement per a la pastisseria Foix de Sarrià, que ha recollit el premi De Barcelona al Món: “Per l’alt nivell de qualitat i refinament constant del seu producte i la capacitat de ser avantguarda amb propostes que combinen tradició i modernitat”.

Durant la cerimònia l’expresident de l’eix Cor d’Horta i fundador de Barcelona Comerç, Manuel Arias, ha recollit el Premi Joan Mateu en reconeixement d’una “actitud lluitadora i un ferm compromís defensant el comerç de proximitat com a motor de cohesió social i vida de barri, i per ser un referent inspirador capaç de transformar el present i futur del comerç local”.

Per acabar, s’ha atorgat el premi al compromís amb el comerç al Port de Barcelona i a l’Oficina a Barcelona del Parlament Europeu.

“Aquests són els comerços que donen identitat a Barcelona”

El president de Barcelona Comerç, Pròsper Puig, ha reivindicat aquests establiments perquè assegura que són els que mantenen la identitat a Barcelona, ara que “les ciutats s’assemblen cada cop més”. Sosté que la filosofia d’aquests premis “és molt clara”, es tracta de “visualitzar la petita economia que tenim a la ciutat i obrir-la al país i al món”, ha assegurat.

Puig també ha volgut reconèixer la capacitat de transformació dels negocis barcelonins, que ja no competeixen amb les grans superfícies, sinó que ara ho fan amb el món digital. “Hem demostrat que som capaços d’adaptar-nos i ara estem en condicions de competir”, ha celebrat.

Comparteix a: