fira alimentaria

(ACN) El saló Alimentaria ha tancat les portes amb uns 100.000 visitants i 3.000 empreses. Segons el primer balanç fet pel president del saló, Josep Lluís Bonet, el resultat de la fira és “excel·lent” i per sobre de les expectatives plantejades. En total, ha afegit, la cita ha atret companyies de 52 països i ha generat un impacte econòmic de 180 milions d’euros. En aquesta ocasió, l’Alimentaria ha ocupat 85.000 metres quadrats del recinte de la Gran Via, una dimensió similar a la d’altres fires de primer nivell com el Mobile World Congress. “Això continuarà amunt i hi ha motius per ser optimistes, tindrem una acceleració del sector”, ha vaticinat Bonet.

Els productes saludables i l’auge de la proteïna vegetal, així com les últimes tendències en l’àmbit hostaler com el “delivery”, han protagonitzat el programa d’activitats que han desenvolupat l’Alimentaria i el seu saló paral·lel, l’Hostelco, centrat en innovacions per a hotels i restaurants.

Segons ha ressaltat Bonet en declaracions a l’ACN, el sector té avui en dia motius per veure amb positivisme el futur tot i el context marcat per la inflació i els problemes de subministrament.

“És un moment crucial. Gràcies als fons europeus Next Generation el sector guanyarà temps en la seva digitalització, en la sostenibilitat i també en la internacionalització“, ha destacat abans de ressaltar que a l’Alimentaria s’han fet més de 12.000 entrevistes de negocis.

De les més de 3.000 firmes expositores que ha reunit enguany el saló, 400 han estat internacionals. Així mateix, el Brasil, Eslovàquia, Austràlia, el Canadà, els Emirats Àrabs Units i Puerto Rico han participat per primera vegada en aquest certamen biennal, que no se celebrava des del 2018 per culpa de la pandèmia.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a