Aquesta és una de les joies de la corona de La Maquinista. La botiga Apple ha obert el camí a altres grans marques nord-americanes que també aposten per aquest centre comercial com Hollister. D'altres, s'instal·laran durant el 2011. És el cas de la cadena de roba juvenil Forever 21, que ja treballa en la que ha de ser la seva primera botiga a Espanya. ÒSCAR VALERO, director de La Maquinista "Estem en creixements de dos dígits. A l'octubre vam crèixer un 10%, al novembre encara més i bé, desembre estem quasi espantats, no perquè realment pensem que serà un mes molt bo aquí a La Maquinista. Pensem que encara l'any que ve tenim un forat per continuar creixent." Amb aquesta ampliació, La Maquinista arribarà als 90.000 metres quadrats i espera incrementar entre un 20 i un 30% la xifra de visitants anuals, ara situada en els 15 milions. La mateixa estratègia està seguint Glòries, que pertany als mateixos propietaris de La Maquinista. En aquest cas, però, l'oferta se centra molt més en el sector de la restauració. VÍCTOR GARCÍA, gerent del CC Glòries "L'oferta ha de tenir un plus de qualitat. Ha de ser un bon servei, ràpid. No serveix només un fast food. I això potser seria el tret més diferencial de tota aquesta evolució. Ens hem hagut d'adaptar a una nova població d'oficines i de treballadors. I a més, hem hagut com si diguèssim de donar-li la volta al centre. Abans era un centre que mirava cap a dintrre i ara cada vegada és més un centre que mira cap a fora." L'any 2011 l'oferta de bars i restaurants es traslladarà de la Plaça de la Restauració, a la planta baixa, fins a la planta que dóna al carrer. D'aquesta manera, el centre s'obrirà molt més a l'entorn i als clients potencials del 22@. Així, el mapa de centres comercials no només es manté sinó que s'amplia amb la propera inauguració, el mes de març, del complex comercial de Les Arenes. Superats els entrebancs a causa de la crisi, oferirà 126 botigues, 12 sales de cinema, 8 restaurants panoràmics i un gimnàs amb pista d'atletisme a l'aire lliure inclosa.