Des de dimarts un cartell en anglès és present a l’aparador de Queviures Múrria per dissuadir els turistes que entren a l’establiment a mirar sense ni tan sols dir “Bon dia!”. Al missatge penjat al vidre de l’entrada, escrit amb retolador, hi diu: “Visit just looking (inside), 5 € x person, thank you”. És a dir: cobren 5 € per a aquells que entrin a l’establiment només a tafanejar i no comprar-hi res.
El cartell, però, no té cap a afany recaptatori. “No hem cobrat els cinc euros a ningú, perquè aquest no es l’objectiu”, comenta Toni Merino, el director del local. Tot plegat va sorgir com una broma entre els treballadors de Queviures Múrria, però sembla que, de moment, ha tingut resultat: des que el van penjar, molts menys turistes entren a visitar l’establiment emblemàtic.
“Això semblava la Rambla”
Queviures Múrria rebia cada dia la visita d’un gran nombre de turistes que entraven a la botiga només a mirar i fer-hi fotos. “Això era un destorb per als treballadors, que tota l’estona rebien la mateixa resposta en anglès: “just looking” (només mirem).
Segons explica Merino hi havia moments que la botiga “semblava la Rambla”, i que moltes persones hi entraven recomanades pels guies turístics. La majoria ni tan sols saludava i amb la càmera a la mà entrava al restaurant a fotografiar el local. Una situació que també incomodava els clients i comensals.
Un toc d’atenció
Gràcies al cartell, la majoria de turistes ja no passen de l’aparador. Alguns es queden una estona mirant des de fora el local. Però, segons explica Merino, aquells que entren, saluden i demanen amb educació permís per veure l’establiment mai obtenen un no per resposta. El cartell només és un toc d’atenció per entendre que la botiga modernista es deu principalment als clients, la majoria gent local.