Els 25 restauradors que formen part de la xarxa DO Sants proposen fer una batalla del carbassó. És la segona cita del calendari golafre, una iniciativa per atreure clients que van engegar al març amb la proposta Sants fa olor de calçots. Ara que és temps de carbassons, hi tornen. La proposta gastronòmica, que han publicitat a les xarxes socials, consisteix a oferir plats, tapes i, fins i tot, menús sencers amb aquesta hortalissa de temporada com a ingredient principal.

Els carbassons amb què els restauradors de Sants estan elaborant les receptes d’estiu són hortalisses de proximitat. Povenen dels camps del Baix Llobregat i els distribueix i ven la botiga de comerç local Terra Mullada, que també és del barri. De fet, la iniciativa sorgeix com a proposta d’aquest establiment, que va animar els restauradors a idear alguna iniciativa conjunta a partir de l’excedent de producció de carbassons que tenia. D’aquí va sorgir la idea, que van titular “Fot-li al carbassó”.

La idea és fer barri. Que la gent del barri es quedi a Sants i la gent de fora vingui a conèixer la restauració de Sants
Cristina Pitarque, restaurant La Carota

Els locals adherits a la iniciativa, que durarà fins al 18 de juliol, són: La Nova Farga, Revoltosa, Can Coca, Sants es crema, La Carota, Terra d’Escudella, Bodega Montferry, la taverna “El Racó de Sants”, Petit Pau, El Cullerot, Chakrumi, Buenavista Bar, Kfe9, La Tarantula, Mucho Cielo y Mucho Mar, Entretablas, Nou Llopart, HomoSibaris, Vermut i a la Gàbia, La Bauxa, Destápate, La Clote, Lavicoca i el Celler del Nou Priorat.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a