Els dies d'examen ja no són el que eren. Les autoescoles hi envien ara la meitat d'alumnes que fa sis mesos. S'han reduït les matrícules i, molts, per la crisi, han deixat les classes. ALBERT SALLENT, professor de l'Autoescola Gràcia "Ara tenim tot gent jove però els pares ja no ajuden tant, perquè no poden, és clar, i així estem aguantant com podem." L'Emilio se l'està traient sense cap ajuda, fent substitucions com a mestre de secundària. Avui és la sisena vegada que puja a l'examen amb la consegüent despesa cada vegada que suspèn. EMILIO VARGAS "En total hauré gastat ja 1.500 euros, una barbaritat, però és el que hi ha... has de renovar papers, fer pràctiques obligatòries." SERGIO RUIZ "He tenido que ahorrar bastante para poder sacármelo. No es que tuviera un sueldo bastante digno y no me llegaba. Me he esperado y he ahorrado. Llevaré 1.500." La falta d'alumnes ha forçat moltes autoescoles a tancar. Aquest any a la província de Barcelona 24 han abaixat la persiana i s'han acomiadat un centenar de professors. JOSÉ ANTONIO AMADOR, president de la Federació d'Autoescoles de Barcelona "Se matricula menos de la mitad. En cuanto al despido de profesores estamos en un 25%. En una autoescuela con cuatro profesores, se ha despedido al menos uno, han bajado las horas de trabajo..." JOSEP GARCIA, director d'Autoescoles Güell "Seguim amb les mateixes tarifes, amb la crisi que tenim si ens posem a abaixar preus és pitjor. Hi ha gent que sí que ha abaixat tarifes en l'intent de captar més gent. El problema és que no entra gent a matricular-se." L'altra cara de la moneda són els carnets de motocicleta. Com que treure-se'l és més econòmic, la demanda ha pujat.