Els albergs són un tipus d’allotjament que nota en la facturació la celebració d’esdeveniments musicals com el Primavera Sound. Aquest cap de setmana, al Twentytú Hostel del Poblenou, el 20 % de les habitacions estan ocupades per públic del festival. “Quan hi ha algun festival de música, els nostres hostes creixen segur”, afirma Javier Escolano, responsable del màrqueting de l’alberg.
Bars i restaurants de barris com la Barceloneta i les guinguetes de les platges són altres negocis que en surten beneficiats perquè són els indrets on es concentren els joves mentre no hi ha concerts. “Al matí venim a la platja, bevem cervesa i prenem un bon esmorzar”, ha explicat un jove noruec des de la platja del Somorrostro amb el braçalet al canell que el delata com a assistent del festival. Ell i el seu grup d’amics expliquen que es gasten una mitjana diària d’entre 100 i 150 euros al dia a la ciutat. La xifra també la confirmen altres visitants.
El públic estranger del Primavera Sound representa el 50 % del total. L’atracció és ben clara. El clima i les platges a la vora són una bona manera de completar aquesta cita musical a Barcelona.