Hotel W Barcelona
Foto: Grup Marriott

El sector hoteler és un dels grans beneficiats de la Copa Amèrica de vela 2024. En aquest sentit, l’Hotel W —de cinc estrelles i situat en un espai privilegiat per viure les regates— també preveu un gran inici de temporada amb gairebé el 100 % d’ocupació. Des de l’hotel confirmen que tenen més reserves de grups i clients individuals que venen per viure la competició.

“Un esdeveniment d’aquestes dimensions és el millor aparador per a la ciutat i per a nosaltres, que estem en primera línia de mar. Ens dona un impacte molt positiu”, diu Benjamín Cowtan, responsable de l’Hotel W. A més, Cowtan apunta que els mesos de setembre i octubre habitualment baixa l’ocupació. Enguany, però, sembla que la tendència seguirà sent la mateixa que a l’agost: al voltant del 95 %.

Patrocinadors, equips i amants de la nàutica

Sobre el perfil dels clients, els responsables de l’hotel apunten que tenen clients que són grups, com patrocinadors o equips, però també clients individuals que són amants de la vela i els esports nàutics. Sobre els darrers, Cowtan explica que han rebut la visita de “molts americans, molts clients de Nova Zelanda, Anglaterra i també molts locals”.

Un paquet especial per a la Copa Amèrica

Per adaptar-se a la competició, l’hotel també ha impulsat un paquet especial, pensat sobretot per al mes d’octubre —quan es disputaran les regates finals—, amb una nit d’hotel, esmorzar i accés a una nova experiència: l’hotel convertirà la terrassa amb vistes al mar en una “fan zone” amb pantalles i un comentarista que narra les regates. A més, la proposta també inclou xampany i tapes.

Ocupació hotelera al voltant del 87 %

En general, la Copa Amèrica s’ha posicionat com un bon reclam per a l’ocupació present i futura de la ciutat, segons el Gremi d’Hotels de Barcelona. De moment, el sector hoteler té bones sensacions, amb una ocupació que espera que voregi el 87 % de mitjana en els 445 hotels de la ciutat durant l’estiu i amb les places de luxe a l’alça, que han augmentat més d’un 50 % en l’última dècada a la ciutat. 

Un estudi promogut per la fundació Barcelona Capital Nàutica calcula que es rebran 2,5 milions de visites relacionades amb l’esdeveniment durant els dos mesos que durarà la competició, un càlcul que inclou els desplaçaments diaris, tant de visitants estrangers com de locals, que es mobilitzaran per a les regates.