“S’ha de deixar de promocionar el turisme i desmantellar el lobby publicoprivat que és Turisme de Barcelona“. Ho diu taxatiu Dani Pardo, membre de l’Assemblea per al Decreixement Turístic (ABDT), que afirma que aquesta entitat s’hauria de convertir en una agència pública de turisme que controlés el sector i que impulsi el procés de decreixement turístic, que Pardo considera necessari.

Pardo assevera que “els turistes no venen sols com una tempesta d’estiu” sinó que són convençuts per venir fruit d’una propaganda turística institucional que ha fet finalment “hi hagi turistes tot l’any”.

Pardo és crític amb les propostes plantejades per Turisme de Barcelona com la “selecció dels millors turistes” o la polítiques vinculades a la gestió del turisme perquè a la pràctica, segons aquest membre de l’ABDT, “implica més creixement turístic”, ja que se segueix fent promoció turística.

Afegeix que “és una fantasia triar quin turisme ve i quin no” i també que “no és real distingir entre turisme bo i turisme dolent”. Aquest membre de l’ABDT assegura que la massificació turística “no és un problema de qualitat”, etiqueta que considera “classista”, sinó de volum de turistes.

Desturistització de la ciutat i de l’economia

Daniel Pardo pensa que hi ha possibilitat real de revertir el procés de turistització de la ciutat a partir de reduir el pes del sector turístic en l’economia de la ciutat i diversificar l’economia en sectors més justos.

Recorda que actualment la pressió turística que suporta la ciutat és excessiva i enumera algunes de les conseqüències que se’n deriven: l’expulsió de la gent de casa seva, el tancament de comerços de proximitat i l’agument de l’emissió de CO2 insostenible, entre d’altres.

Manifestació del 6 de juliol

Des de l’ABDT també assenyala que l’autoorganització i mobilització és clau per denunciar la turistificació de la ciutat. Al darrere hi ha la voluntat de fer un toc d’alerta i fer que “la classe política no se senti lliure per fer el que vulgui”. En aquest sentit recorda la mobilització convocada per al 6 de juliol a Barcelona amb al lema “Posem límits al turisme”.