Comença un nou passi de trenta minuts de Juan Perro. Cada dia del mes d'agost n'hi ha tres del mateix artista a les 18, a les 19 i a les 20 h. És el cicle Palau 30, que proposa tasts musicals en format íntim i en un marc tan singular com la sala d'assaig de l'Orfeó. Santiago Auserón, amb el pseudònim de Juan Perro, que el va dur fa ja 15 anys a acaronar els sons cubans, ha ampliat els interessos pel folklore amb 'Río negro', que ahir va sonar en versió desendollada. Només veu, guitarra i el bon ofici del català Joan Vinyals per puntejar el blues... JOAN VINYALS, guitarrista "Buscar la fusió entre tot el que havia fet fins ara, que era allò africà, espanyol i cubà i afegir-hi una segona línia de les "marching-bands" de New Orleans, del jazz primitiu i el blues del delta." No és el primer cop que Auserón escull aquest format per interpretar les cançons de 'Río negro', per bé que habitualment l'acompanyen tres músics més. I és que un dels desitjos del cantant era precisament el d'apropar-se a la negritud amb un so més sec i primitiu. Llibert Fortuny, Pedro Javier González o Cristina Vilallonga són alguns dels artistes del cicle, que tancarà Ginesa Ortega el dia 30.

Auserón va presentar els temes del disc a BarnaSants, però en aquesta ocasió ho ha fet a la sala de cambra del Palau de la Música en format acústic i íntim, acompanyat únicament per Joan Vinyals a la guitarra solista. L’actuació ha durat 30 minuts i s’ha repetit a les 18 h, les 19 h i les 20 h.