L’artista valenciana Paula Bonet analitza el procés creatiu de la seva nova exposició “L’anguila. La carn com a pintura i la pintura com a mirall”, al plató del betevé directe. Aquesta mostra es podrà veure fins al 19 de gener del 2025 al Museu Can Framis i és l’última peça que completa el projecte artístic que va iniciar el 2021 amb el seu llibre L’anguila.

Bonet explica que tant l’exposició com tot el recorregut anterior és un “exercici polític” contra el “mandat social que aboca a les dones a gestar i a parir”. A més, afegeix que igual que quan ella va començar el projecte va començar amb por i ha anat transitant “cap a la llibertat”, el trajecte dins la mostra va d’estances més fosques a més lluminoses, convidant els espectadors a endinsar-se en el sentiment “d’una dona que no vol ser mare” i “pateix violència d’alguns homes depredadors que fan servir el seu poder per victimitzar-la”.

“La necessitat de deixar marxar”

Una de les obres més punyents de l’exposició és Júlia, una pintura de dos metres amb el retrat d’una nena amb la cara borrosa, fent referència a la filla que Bonet hagués tingut “si el seu embaràs hagués acabat amb una nena viva”. Tal com explica l’artista, significa una idea “que deixa fugir” tot i haver estat un “viatge dur de transitar”.

La Madriguera homenatja Roser Bru

Un dels altres projectes de Bonet és la galeria La Madriguera, on ha pogut exposar part de l’obra del seu taller. El 29 d’octubre hi estrenen una exposició en homenatge a la pintora i gravadora Roser Bru, qui Bonet va conèixer quan va treballar al Taller99, a Xile, i on han col·laborat nou artistes llatinoamericanes.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a