Estrenat a l’Auditori l’espectacle ‘La Novena de Beethoven: Garden Center Europe’, una arriscada col·laboració entre l’OBC i la companyia Agrupación Señor Serrano. El públic ha aplaudit l’orquestra, el cor i el solistes, però ha esbroncat la companyia de teatre visual. Les entrades per a les tres funcions, els dies 15,1 6 i 17 s’havien esgotat. En part era previsible. El gerent de L’Auditori, Jordi Tort, havia qualificat “d’arriscada” aquesta col·laboració de l’OBC amb Agrupación Señor Serrano. Però és un capítol més de l’aposta del centre per produir, puntualment, espectacles que agermanin llenguatges molt allunyats. A més, amb l’espectacle l’equipament se suma al Barcelona Obertura Spring Festival (4-17 de març). Els membres d’Agrupación Señor Serrano van rebre l’encàrrec de preparar un espectacle amb l’OBC a la sala gran de L’Auditori. Amb el director de l’OBC Kazushi Ono van decidir-se per ‘La novena simfonia’ de Beethoven. Per dos motius: és la primera simfonia de la història amb una part cantada, la qual cosa ja predisposa una dramatúrgia; i du un missatge de fraternitat que l’ha convertit en himne no oficial de la Unió Europea (ho havia estat també, per cert, de Sendero Luminoso o de la desapareguda Rhodesia).

Garden Center Europe

Agrupación Señor Serrano, companyia amb un llenguatge propi, basat en la manipulació d’objectes filmada en temps real, ha muntat una metàfora visual sobre la construcció d’Europa. La metàfora és amb una llavor que es planta i de la qual s’ha de tenir cura per tal que neixi una flor, d’aquí el títol, Garden Center Europe. Mentre l’OBC interpreta la simfonia de Beethoven, Agrupación Señor Serrano crea l’espectacle visual. Quatre solistes, el Cor de Cambra del Palau i l’Orfeó Català se sumen al darrer moviment, ‘El cant de l’alegria’. Durant aquest cant una intèrpret vestida de blau, Europa, té relacions amb dones i homes que es projecten en pantalla. Segurament ha estat el que menys ha agradat al públic habitual de l’ OBC.