Un gos, una editorial, tres persones, moltes idees i el més important uns quants llibres. Amb això i poc més, funciona Blackie Books. Una, del centenar de micro editorials que subsisteixen dignament al nostre país. Allunyades dels "bestsellers" del moment i de tirades de més de mig milió de títols, els microeditors fan la seva aposta personal. I sembla que està agradant. JAN MARTÍ, editor de Blackie Books "El fet de no haver de complir uns certs requisits o de no donar-li explicacions a un holding que et demana que guanyis tants diners al final de l'any fa que poguem prendren's les coses amb més calma." Ningú entén molt bé el per què del seu èxit. Tenir una bona distribuïdora que mogui els llibres, ajuda. També ho fa el recolzament dels llibreters independents. Gràcies a la seva complicitat, aquests petits editors, poden escapar a la dictadura de les lleixes. Però el que més esta ajudant és l'ús d'Internet i les xarxes socials. JAN MARTÍ, editor de Blackie Books "Reps un feedback constant de la gent que esta llegint els teus llibres. Això quan comença a ser una cosa massiva es converteix en una eina molt ùtil per saber si realment estan entenen el que vols explicar, o què s'està entenen." Sembla que els microeditiors van trampejant la crisi. Le seva estructura es tan ajustada que difícilment poden fer retallades. En moment de pessimisme ells semblen els únics que ens venen imaginació i idees refrescants.