A l'hora de buscar vacances, molts ho tenen clar. XAVIER MOLINA "Bàsicament busco per Internet les millors ofertes, els hotels, els avions per separat". Internet ha tret molts clients a les agències de viatges tradicionals. El gremi, però, hi treu importància. Considera que Internet no és una amenaça per a aquest tipus d'empreses sinó, més aviat, un aliat. FRANCESC CARNERERO, president de l'Associació Catalana d'Agències de Viatges "Crec que Internet sí ha afectat, probablement, algunes agències tradicionals, però també constatem a través de la majoria d'associats de l'ACAV que aquestes agències tradicionals en el món d'Internet han trobat un aliat, més que un enemic per la recerca d'informació i també un canal alternatiu per donar-se a conèixer o per obrir un canal de venda". La contractació en línia ha revolucionat el sector. Ara, el consumidor té al seu abast tota la informació necessària per reservar les seves vacances i no li cal, en moltes ocasions, anar a una agència. Per tal d'evitar el tancament, aquestes empreses s'han d'adaptar al nou panorama assolint un triple rol. MARIEN ANDRÉ, professora d'economia aplicada de la UB "Una, no ser només un intermediari sinó realment aportar aquest valor afegit de l'assessorament, d'intentar tenir un tracte més a mida, tenint en compte la personalització del producte. En segon lloc, la protecció dels drets del consumidor i en tercer lloc l'especialització cercant aquesta complicitat amb les destinacions que moltes vegades tenen el producte i no saben com empaquetar-lo o no saben com vendre'l". Un triple rol que, segons els experts, s'ha de combinar amb una bona utilització d'Internet que permeti a les agències promocionar-se i explotar un nou canal de venda.