Tot comença fa cinc anys amb un viatge de Joan Martínez-Colás a Nantampur. Allà, va ser on va conèixer Vicente Ferrer. JOAN MARTÍNEZ-COLÁS, compositor i director de 'L'Home del Paraigua' "És un homenatge que li vull fer i un agraïment per l'oportunitat que em va donar de conèixe'l i com conèixer aquesta persona i la seva filosofia, doncs a mi m'ha significat un canvi en la meva vida." Les projeccions que acompanyen part de l'espectacle serveixen per apropar-nos una mica més a la història de Vicente Ferrer. Una òpera que ell ha definit com a collage. JOAN MARTÍNEZ-COLÁS, compositor i director de 'L'Home del Paraigua' "Vol reprensentar una miqueta l'eclecticisme de Vicenç, la seva manera de com va extrapolar els seus conceptes de la cultura occidental per organitzar aquella zona de l'Índia. I la fusió que això dóna, doncs és una fusió extraordinària." Sense oblidar la coordinació dels 390 artistes que hi participen. JOAN MARTÍNEZ-COLÁS, compositor i director de 'L'Home del Paraigua' "Amb molta feina. Jo diria que el més complicat. Això és com el que vol aparcar un tràiler al centre d'una ciutat, no? La meitat de la gent els hem reclutat d'orquestres professionals i una gran part de la gent provè d'entitas amateurs." Amb les entrades exhaurides el dia de l'estrena, 'L'home del paraigua' vol servir també per donar suport a la candidatura de Vicente Ferrer al Nobel de la Pau.

El títol de l’obra no és gratuït; el missioner jesuïta, Vicenç Ferrer, va arribar a Mumbai, l’Índia, el 1952, sota un paraigua negre. La gent autòctona no va trigar a batejar-lo com a “l’home del paraigua”. Ferrer va treballar-hi per eradicar la fam i la pobresa. Aquesta tasca, obra i filosofia és el que el compositor i director Joan Martínez-Colás vol perpetuar en format d’òpera.