(ACN/Redacció) Els directors austríacs Veronika Franz i Severin Fiala signen l’angoixant i obscur drama de terror psicològic El baño del diablo, que s’ha imposat amb el premi a la millor pel·lícula del 57è Festival de Cinema Sitges i el premi de la crítica José Luis Guarner al millor llargmetratge de la secció oficial de gènere fantàstic.

Depressió i soledat de la protagonista

La història del film se situa a Àustria a mitjans del segle XVIII amb una protagonista, l’Agnes, una dona profundament religiosa i sensible que acaba de casar-se amb el Wolf. A poc a poc, l’Agnes anirà caient en un pou que cada vegada sembla fer-se més profund i es veurà atrapada en un camí solitari que la porta a tenir mals pensaments.

En una entrevista amb l’ACN, Veronika Franz va destacar que la cinta tracta sobre “el tabú de la depressió i el suïcidi” des d’un punt de vista molt realista. Ambientada a l’Àustria del segle XVIII en una petita comunitat apartada, la pel·lícula està protagonitzada per Anja Plaschg i narra el seu descens als inferns. “La realitat sempre fa més por que la ficció”, va afegir Franz.

Data d’estrena

El baño del diablo s’estrenarà el 15 de novembre i va ser seleccionada per Àustria per representar el seu país en la cursa als Oscar en la categoria de millor pel·lícula de parla no anglesa. La seva estrena mundial va ser a la secció oficial del Festival de Berlín, en què es va alçar amb el premi a la millor fotografia.

El guardó a la millor direcció ha estat per Soi Cheang per Twilight of the warriors: walled in. Kristine Froseth s’ha endut el premi a la millor interpretació femenina per Desert road i la millor interpretació masculina ha estat ex-aequo pels protagonistes de The rule of Jenny Penn, Geoffrey Rush i John Lithgow. El premi especial del jurat ha estat per Exhuma, de Jang Jae-hyun, i el del públic, per Strange darling, de JT Mollner.