L'espectacle que presenta avui el Lliure es va estrenar solemnement a la ciutat de Yamaga en el marc de commemoració de l'aniversari del teatre Yachiyoza, un vestigi del passat en un país procliu a modernitzar-ho tot. Cesc Gelabert i Frederic Amat han fet una immersió en les tradicions escèniques japoneses. FREDERIC AMAT I CESC GELABERT, creadors de l'espectacle "Punt de partida: fascinant. A nosaltres sempre ens ha fascinat el Japó. Un ideograma...qualsevol cosa. I alhora és un enigma. La història és estar treballant en un món on tot és diferent. Pensa que en el poble de Yamaga els únics occidentals que van veure en un mes vam ser nosaltres." El resultat de l'estada a Yamaga és un muntatge impressionista, d'encontre entre tradicions oposades, perquè a més de Gelabert, ballen el mestre de dansa Butoh Katsura Kan i el jove ballarí de contemporani Tomohiko Tsujimoto, format pràcticament al carrer i en el break-dance. Un grup de música clàssica de teatre kabuki i teatre No, integrat atípicament per dones, serveix en directe la banda sonora de Ki, títol de l'espectacle FREDERIC AMAT I CESC GELABERT, creadors de l'espectacle "Què vol dir energia, voluntat, fusta, arbre i també el primer so que fan dues fustes quan s'inicia un espectacle de kabuki." No és la primera vegada que Gelabert demana la col·laboració de Frederic Amat, autor per cert del cartell de la present edició del Grec i també de la del 1995.

És la primera vegada que el Grec produeix un muntatge directament al Japó, concretament a Yamaga, una de les poques localitats que conserva un teatre de kabuki centenari, fet totalment de fusta. El resultat és un espectacle sense narrativa, en el qual el moviment, la poesia de les imatges i la música són protagonistes.